Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Шта предвиђа Нацрт закона о електронским медијима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

11. 10. 2013.

Аутор: М. Р. Петровић Извор: Блиц

Шта предвиђа Нацрт закона о електронским медијима

Рекламе ће, према Нацрту закона о електронским медијима, убудуће и даље моћи да прекидају фи лмове, вести, спортске преносе. Гледаоцима остаје да се надају да ти прекиди у оквиру једног сата неће бити дужи од законских 12 минута, али и да ће регулаторно тело кажњавати оне који се тога не придржавају. Трајање рекламних блокова и до сада је било ограничено Законом о оглашавању, али су упркос томе, емитери само у 2012. години више од 2.000 пута прекршили његове одредбе.

 

Најчешћи прекршај био је пуштање више од 12 минута реклама у току једног сата емитованог програма.

Исто ограничење важиће и убудуће. Теоретски, то би значило да телевизија може да пусти 12 минута реклама на крају првог сата и на почетку другог сата програма, што би гледаоцима дало блок од скоро пола сата реклама. То, међутим, није реално, јер су емитери свесни да то нико не би гледао.

Сецкања рекламама биће поштеђени гледаоци серија и документарних фи лмова, јер ти програми, као и преноси верских обреда не смеју бити прекидани комерцијалним програмом. РРА ће и убудуће надзирати програм 24 часа и, према речима заменика председника Савета РРА Горана Караџића, реаговати на свако кршење закона. Национални емитери кажу да су се и до сада трудили да поштују законске одредбе, те да ће тако бити и убудуће.

Ако правила буду разумна, разумљива и у односу на све тумачена и примењивана на доследан начин, не видим да би могло да буде проблема - каже Веран Матић, главни и одговорни уредник ТВ Б92.

Са Прве телевизије поручују да је ово тек нацрт закона, као и да ће они поштовати закон, као и до сада, али да је главно питање како ће га надлежни органи спроводити.

Проблем у досадашњој примени закона Горан Караџић види у томе што се пријаве против емитера подносе Прекршајном суду у Београду, који због тога буде затрпан предметима.

Током писања овог нацрта било је предлога да се самој РРА да могућност да изриче казнене мере, као што је случај у Босни и Херцеговини, али је оцењено да то није у складу с нашим правним системом - каже Караџић.

Решење би било да РРА кажњава опоменама, упозорењима, па и привременим одузимањем фреквенција, што до сада није радила.

Сметају ли рекламе

АНДРИЈА НИКОЛИЋ (30)

У суштини ми сметају, трају предуго и на неким телевизијама када гледам фи лм заборавим шта сам гледао. Не знам каква су правила, али мислим да већина телевизија крши закон.

ХАЏИЋ ЗАФИЈА (69)

Мени рекламе уопште не сметају. Никада ми нису ни сметале. Напротив, баш волим да их гледам, и то радо чиним. Нисам упозната са законом, али мени се допадају.

МИЛОРАД СИМИЋ (57)

Сметају ми рекламе првенствено због тога што дуго трају. Можда их РТС има најмање, а на свим другим телевизијама су стварно предуге, и то би требало променити.

ВЛАДАН КОЧОВИЋ (33)

Досадне су рекламе и ужасно ми сметају. Предуго трају. Мислим да се ниједна телевизија не придржава закона, нити мисли на гледаоце, већ само на лични интерес.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси