Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Истрага полиције води до Ђиласа
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

30. 12. 2013.

Аутор: Катарина Благовић Извор: Курир

Истрага полиције води до Ђиласа

Александар Вучић, први потпредседник Владе, казао је да полиција ради на предмету о притиску на медије, а у вези са чим је Савет за борбу против корупције саставио врло детаљан извештај и доставио га влади 2011. године.

Притисак политичара

Вучић је навео да је то једини предмет који није достављен тужилаштву и у којем није завршен предистражни поступак.

- Савет је саставио врло детаљан и темељан извештај, на основу којег је полиција кренула у прикупљање информација и јавност ће бити обавештена кад се то заврши. То је једина ствар која није до краја окончана - рекао је Вучић.

У извештају Савета, који је писан у време владавине Демократске странке, наводи се да се на медије у Србији врши снажан политички притисак и да су три главна проблема нетранспарентност медијског власништва, економски утицај државних институција на рад медија кроз различите врсте буџетских давања и проблем РТС, који уместо улоге јавног сервиса има улогу сервиса политичких странака.

Савет је утврдио да међу 30 најзначајнијих медија у Србији за чак 18 прави власници нису познати јавности, а као пример су наведени дневни листови Прес и Вечерње новости, чији су формални власници офшор компаније, што има за циљ да се прави власници сакрију. Тако би истрага само овог сегмента случаја „Притисак на медије“ донела проблеме Мирославу Мишковићу, Драгану Ђиласу и Милану Беку, за које се испоставило да су прави власници ова два медија, чиме су прекршили Закон о радиодифузији.

Контрола новцем

- Полиција истражује све што је наведено у извештају Савета, укључујући и податке о томе како су поједине странке преко маркетиншких агенција практично контролисале медије. И ту ће се Ђилас наћи у проблему - објашњава извор Курира и подсећа да је Савет поднео прегршт доказа о утицају Ђиласове „Дајрект медије“ на српске новине и телевизије.

- Агенције откупљују од медија рекламни простор, који потом продају клијентима по далеко вишим ценама. Због лоших финансијских услова, медији Агенцијама продају рекламни простор по далеко нижим ценама, а неретко се дешава и да агенције медијима уплате само део износа авансно, а да плаћање остатка користе за притисак на медије - престају да плаћају уколико медиј почне да се бави неком темом која није у њиховом интересу. Значајно место на тржишту реклама имају агенције које су у власништву блиских сарадника тадашњег председник Бориса Тадића - пише у извештају Савета за борбу против корупције.

Државне паре поклањали медијима

У проблему Дулић, Цветковић и Драгин

За полицијску истрагу занимљив је део извештаја у којем се говори како је новац из буџета коришћен за контролу медија, а истрага би могла да доведе до Оливера Дулића,  Владислава Цветковића, бившег директора Агенције за приватизацију, као и Саше Драгина.

- Институције издвајају велика средства за оглашавање, чиме се остварује лична и партијска промоција. Највећа финансијска средства Министарство животне средине, Агенција за приватизацију, Министарство економије и регионалног развоја, Министарство здравља и Министарство пољопривреде - пише у извештају Савета.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси