Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Омиљене агенције политичких странака
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

05. 02. 2014.

Извор: Политика

Извештај Савета за борбу против корупције Владе Републике Србије о притисцима и контроли медија (септембар 2011) 14

Омиљене агенције политичких странака

Министарство здравља, док је на челу био Томица Милосављевић, имало је активну сарадњу са агенцијом „Cross Communications” Светлане Благојевић, која је радила кампање „Србија против рака”.

Како би промовисало борбу против рака, Министарство је 2009. године платило продукцију серије „Село гори, баба се чешља” (8,35 милиона динара) преко конзорцијума „Contrast studios ” и „Media house”. Агенција Благојевићеве је, такође, радила кампању „Кликни безбедно”, вредности од 2,5 милиона динара, за Министарство телекомуникација, на чијем је челу такође био кадар Г17 плус.

Агенције „Мекен Ериксон групе” и „Стоа” пружају услуге институцијама на чијем су челу кадрови ДС-а, као што су „Телеком Србија”, Министарство пољопривреде, Министарство трговине и услуга или Министарство спољних послова. Агенција „Стоа” већ више година ради за Скупштину града Београда, као и Скупштину града Новог Сада, коју традиционално води ДС.

Агенција „Профајлер тим” Горана Веселиновића, у којој је према информацијама СРС-а запослен Александар Вучић, заменик председника СНС-а, радила је током 2009. године ПР услуге Министарству рударства и енергетике за месечни износ од 300.000 динара, а откако је СНС преузео власт у Земуну и Вождовцу, сваког месеца ова агенција од тих општина инкасира између 300.000 и 400.000 динара.

Интересантно је да „Профајлер” тим нема других клијената међу државним институцијама, већ само тамо где СНС има власт.

Пре пада са власти, ДСС и Нова Србија такође су имали своје омиљене агенције и то се најбоље види на примеру агенције „Arts and Crafts” Миљана Шћекића, која је радила више послова за Министарство за Косово током 2008. године, укупне вредности 7,87 милиона динара. Агенција је штампала стоне календаре, лепила плакате, постављала билборде и продуцирала ТВ програме, а све у оквиру кампање „Косово је Србија”.

Креирали су билборде на којима су доминирале слике светских државника са њиховим изјавама о очувању земље и демократије. Агенција је те године остварила приход од преко 20 милиона динара, али зато следеће године тек 1,32 милиона, због чега се може закључити да је опстајала захваљујући пословима са политичком подршком, пре свега странака ДСС-НС.

Шћекић је био саветник Маје Гојковић у време када је била на функцији градоначелнице Новог Сада, а његова агенција радила је кампању Велимиру Илићу, председничком кандидату Нове Србије на изборима 2008. године. Кампања „Косово је Србија” за различите типове услуга обухватила је још низ ангажованих агенција („Grifon media”, „Масел група”, „Mediana adria”), али и два повезана предузећа за производњу документарних филмова о Косову – „Ronin oil” и „Sans Oil”, која је данас у ликвидацији.

Анализом документације могу се уочити и примери да поједине агенције пружају услуге низу институција које се везују за рад појединог политичара. Тако је агенција „Стоа”, иако нема других већих послова, увек била ангажована где је и министар Саша Драгин. Док је био на челу Министарства животне средине, од 2007. до 2008, „Стоа” је радила ПР за Фонд за заштиту животне средине, а како је Драгин преузео Министарство пољопривреде, тако је агенција „Стоа” постала најповољнија за то Министарство, али је посебно ангажована за низ органа које су у склопу те институције (Генерални инспекторат министарства и Управа за аграрна плаћања).

Министарство пољопривреде посебно је плаћало агенцију „Стоа” за услуге информисања (3,39 милиона динара), а посебно за услуге информисања о Генералном инспекторату Министарства пољопривреде и Управе за аграрна плаћања. Власник агенције „Стоа” је Љубомир Подунавац, политиколог и активиста ДС-а, који је тренутно, поред ангажмана у својој агенцији, на функцији директора РТВ Шабац, са којом Министарство такође има пословну сарадњу, док је супруга овог маркетиншког стручњака Јелена Косанић Подунавац однедавно на челу информативног програма РТВ Б92.

Поред тога, Министарство пољопривреде је имало уговоре и са већим бројем других маркетиншких агенција: „Мекен Ериксон групе”, „Media S SMBG”, „Ебарт”, „Can Advertising”, „Графопројект”, „Ideological factory”, „Инфобиро”, „Milk& Honey Communications” и „Бимброс”.

„Графопројект” је 2008. производио четири ТВ емисије под називом „Агросвет”, вредне 2,2 милиона динара, које је требало да се емитују на 53 локалне ТВ станице, а наредне године исте емисије радила је повезана фирма „Бимброс” (за 3,06 милиона динара), чији је власник извесни Зоран Васиљевић.

Међу агенцијама које је ангажовало Министарство пољопривреде један број им седиште у Новом Саду, као „Ideological factory”, која је 2009. ангажована зa снимање едукативно информативног спота за Министарство, вредности 3,33 милиона динара, што је био једини приход те фирме у тој години. Власник фирме је извесни Вујадин Вукмировић, а директор Пеђа Попић, обојица из Новог Сада и чланови „Ротаракт удружења”, тзв. омладине Ротари клуба, у којем је био активан и министар Драгин. Истовремено, Драгин је ангажовао другу новосадску фирму, „Milk&Honey Communications" за куповину времена у медијима за 12,03 милиона динара. Власник ове фирме је извесни Горан Иветић, који се налазио на листи кандидата за посланике Покрет снага Србије.

Министар Слободан Милосављевић, у својству министра пољопривреде од 2007. до 2008, ангажовао је агенцију „Communis” за ПР, да би та иста агенција, заједно са њим, „прешла” у Министарство трговине и услуга и тамо била најповољнија. „Цоммунис” је власништву Ивана Станковића, који је у јавности познат као један од првих домаћих маркетиншких стручњака, оснивач прве маркетиншке агенције у Србији „Saatchi&Saatchi”.

Наставиће се

Коментари (1)

Остави коментар
сре

05.02.

2014.

anonymous [нерегистровани] у 18:44

za ubiti se

Ovo je bolje ne čitati, da čovek ne poludi. Toliko.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси