Вести
12. 02. 2014.
Интернет као главни извор информација
Школски приступ пословању једне компаније указује да је бренд њено најважније средство. Али брендови никада нису били угроженији него данас.
Разлог је једноставан: потрошачи су изузетно добро информисани и већа је вероватноћа да ће донети закључак о правој вредности производа на основу онога што прочитају на интернету, него да се ослањају на претходна искуства или маркетиншку кампању.
Ово је тема на којој је заснована књига "Апсолутна вредност" Итамара Симонсона, професора маркетинга на Универзитету Станфорд, и Емануела Розена, бившег извршног програмера. Они указују на то да је, историјски, успон брендова био заснован на окружењу сиромашном информацијама. То је окружење у коме је потрошач морао да се ослања на информације пласиране у рекламама, али и на пређашње искуство.
Оно што је заиста ослабило овако стечену моћ брендова је интернет који је потрошачима дао приступ стручним мишљењима и детаљним подацима о производу - истраживања у којима могу прочитати перформансе или карактеристике производа који желе да купе.
Недавно истраживање које је спровела кућа ПрицеWатерхоусеЦооперс показало је да чак осамдесет одсто потрошача у Америци информације о производу потражи на интернету пре него што оду у куповину.
Такође, у великој мери потрошачи се ослањају и на критике других купаца.
Такође, раст популарности друштвених мрежа убрзава овај тренд: непознат производ може постати предмет подсмеха за само неколико сати.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.