Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Партијске камере у предизборној кампањи
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

14. 03. 2014.

Извор: Бета, РТВ

Партијске камере у предизборној кампањи

Републичка радиодифузна агенција (РРА) требало би да се позабави феноменом "партијских камера" у предизборној кампањи, речено је данас на конференцији Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ).

Политичке странке су тражиле од телевизијских станица да емитују њихове видео-прилоге без измена, и прозивале оне које то не учине, рекао је главни аналитичар БИРОДИ Зоран Гавриловић представљајући резултат мониторинга ТВ станица у Београду.

"Имали смо садржаје који немају потписаног новинара или сниматеља, и појављују се релативно исти на више телевизија. Изгледа да су странке своје видео-садржаје достављале телевизијама које су то емитовале", рекао је Гавриловић.

Он је казао да је та појава коју је назвао "страначка камера", уочена и на претходним изборима, 2012. године.

Мониторинг који је спровео БИРОДИ обухватио је информативне емисије и ток-шоу програме Радио-телевизије Србије, РТ Војводине, Б92, Пинка и Прве током две недеље предизборне кампање, од 26. фебруара до 11. марта.

"Централне информативне емисије које смо ми посматрали и прилози емитовани у изборном блоку, нису били ништа друго него средство пропаганде", оценио је Гавриловић.

По заступљености и позитивном тону извештаја, доминирала је Српска напредна странка (СНС), показали су резултати истраживања.

Кампања је била "функционерска", са натпросечним бројем позитивних извештаја о јавним званичницима, а њен главни актер био је први потпредседник Владе Србије и лидер СНС Александар Вучић.

На ТВ станицама пођеднако су биле заступљене коалиција СПС-ПУПС-ЈС, Демократска странка (ДС), Нова демократска странка (НДС), Уједињени региони Србије (УРС) и Либерално демократска партија (ЛДП), а остале странке биле су у неједнаком положају.

Извршни директор БИРОДИ Павле Димитријевић оценио је да су грађани током ове предизборне кампање били спремнији него раније да пријаве неправилности које су уочили, али медији нису јавили о тим злоупотребама.

Као занимљивост у кампањи истраживач БИРОДИ Дражен Павлица издвојио је употребу метафора које су махом биле "из домена медицине и зоологије".

"Најчешће је употребљаван 'канцер', и све што је повезано с том злоћудном болешћу", а то су чинили сви политички актери, рекао је он.

Истраживање је спроведено уз подршку словачке организације МЕМО 98, са циљем да укаже на одступање од професионалних стандарда извештавања.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси