Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  ФБ није медиј, ево шта то значи
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

29. 07. 2014.

Аутор: М. Лесковац Извор: 24 сата

ФБ није медиј, ево шта то значи

Фејсбук, Твитер и остале друштвене мреже, блогови и форуми нису медији по новом Закону о јавном информисању. С једне стране, то их чини оазом велике слободе у којој нису обавезни да, попут медија, наводе изворе или штите претпоставку невиности, али их не лишава сасвим ни одговорности за написану реч.

 

Нови закон неће спречити острашћене твитераше и друге интернет “причалице” да јавно изражавају ставове. Штавише, ослобођени титуле медија, они могу да пишу о стварима од јавног значаја, а да не наводе одакле им информације. Иако овим законом то није уређено, на друштвеним мрежама не влада анархија, већ се и у онлајн свету примењују одређени закони препознати у европском законодавству.

Треба имати на уму да и свака друштвена мрежа понаособ има своја интерна правила чије кршење може резултовати трајном забраном коришћења прича за “24 сата” Анђелка Дуцић, менаџер друштвених мрежа.

Иако свако на нету може да каже шта жели, исто тако је одговоран за јавну реч. Нарочито ако је то мишљење увреда, клевета или говор мржње. Кривични законик не прави разлику између онлајна и офлајна.

Небитно је да ли мржњу ширите димним сигналима или преко мегафона, ви ћете за то кривично дело одговарати истичу у једној правној канцеларији за IТ право. За увреду или клевету корисници интернета одговарају баш као и новинари ако онај ко сматра да је угрожен поднесе приватну тужбу против њих.

Медији су

Дневне и периодичне новине, новинске агенције, радиопрограм,  телевизијски програм,  електронска издања медија, самостална електронска издања (уређивачки обликовани портали).

Медији нису

Књига, филм, носач аудио и аудиовизуелног садржаја, научни и стручни часопис, остале штампане публикације, штампане ствари попут летака, плаката и сличних средстава јавног обавештавања,  интернет претраживачи,  интернет платформе (форуми),  каталог који садржи искључиво обавештења, огласе, рекламе намењене тржишту,  друштвене мреже и друге платформе које омогућавају слободну размену информација, идеја и мишљења њених чланова,  блогови,  вебпрезентације и сличне електронске презентације.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси