Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  "Чашица" може да се рекламира у штампи
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

20. 01. 2016.

Аутор: Д. М. Извор: Вечерње новости

"Чашица" може да се рекламира у штампи

Алкохолна пића ће моћи да се рекламирају у штампи.

То је кључна новина предлога Закона о оглашавању, који се нашао у скупштинској расправи. Када су у питању електронски медији рекламе за алкохолна пића моћи ће да виде само ноћобдије. 

Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић образлажући предложени закон, рекао да је "новим решењем предвиђено да се алкохолна пића до 20 одсто алкохола рекламирају у електронским медијима од 18 часова до шест сати ујутру". 

- Алкохолна пића која имају више од 20 одсто алкохола моћи ће да се рекламирају од 23 до шест сати ујутру - нагласио је министар трговине. 

Љајић је рекао да се овај пропис доноси да би се наше законодавство и у овој области ускладило са стандардима ЕУ, али и зато што су одредбе важећег закона, донете пре 10 година, превазиђене. 

- Циљ је да се спречи нелојална конкуренција на тржишту и да се заштите потрошачи од обмањујућих и лажних порука које их могу навести на погрешну куповину - рекао је Љајић. 

Према његовим речима, по први пут ће бити омогућено да се апкохолна пића рекламирају и у штампаним медијима, а изузетак су часописи намењени деци и малолетницима. 

Он је рекао и да ће обмањујуће оглашавање бити забрањено, јер оно доводи у заблуду купца, а забрањено је и упоредно оглашавање које омаловажава робу и услуге конкурената на тржишту. 

Као новину, Љајић је навео и то што ће оглашавање на отвореном простору бити у надлежности локалних самоуправа, које ће одређивати услове и начин оглашавања. Овим законом се дефинише и интернет оглашавање. 

Он је рекао да ће на интернету бити дозвољено рекламирање алкохолних пића са садржајем алкохола до 20 одсто, док ће бити забрањено рекламирање дувана, цигарета и алкохолних пића која садрже више од 20 одсто алкохола.

Новина је и да се укида рекламирање електроиских цигарета. Законом се по први пут регулише оглашавање "игара на срећу" и оне могу да се рекламирају у електронским медијима и биоскопима од 21 до шест сати ујутру. 

- Новина је и да је забрањено оглашавање "игара на срећу" на отвореном простору, ако су те рекламе удаљене мање од 100 метара од школе и сличних установа - рекао је Љајић.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси