Вести
20. 01. 2016.
"Чашица" може да се рекламира у штампи
Алкохолна пића ће моћи да се рекламирају у штампи.
То је кључна новина предлога Закона о оглашавању, који се нашао у скупштинској расправи. Када су у питању електронски медији рекламе за алкохолна пића моћи ће да виде само ноћобдије.
Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић образлажући предложени закон, рекао да је "новим решењем предвиђено да се алкохолна пића до 20 одсто алкохола рекламирају у електронским медијима од 18 часова до шест сати ујутру".
- Алкохолна пића која имају више од 20 одсто алкохола моћи ће да се рекламирају од 23 до шест сати ујутру - нагласио је министар трговине.
Љајић је рекао да се овај пропис доноси да би се наше законодавство и у овој области ускладило са стандардима ЕУ, али и зато што су одредбе важећег закона, донете пре 10 година, превазиђене.
- Циљ је да се спречи нелојална конкуренција на тржишту и да се заштите потрошачи од обмањујућих и лажних порука које их могу навести на погрешну куповину - рекао је Љајић.
Према његовим речима, по први пут ће бити омогућено да се апкохолна пића рекламирају и у штампаним медијима, а изузетак су часописи намењени деци и малолетницима.
Он је рекао и да ће обмањујуће оглашавање бити забрањено, јер оно доводи у заблуду купца, а забрањено је и упоредно оглашавање које омаловажава робу и услуге конкурената на тржишту.
Као новину, Љајић је навео и то што ће оглашавање на отвореном простору бити у надлежности локалних самоуправа, које ће одређивати услове и начин оглашавања. Овим законом се дефинише и интернет оглашавање.
Он је рекао да ће на интернету бити дозвољено рекламирање алкохолних пића са садржајем алкохола до 20 одсто, док ће бити забрањено рекламирање дувана, цигарета и алкохолних пића која садрже више од 20 одсто алкохола.
Новина је и да се укида рекламирање електроиских цигарета. Законом се по први пут регулише оглашавање "игара на срећу" и оне могу да се рекламирају у електронским медијима и биоскопима од 21 до шест сати ујутру.
- Новина је и да је забрањено оглашавање "игара на срећу" на отвореном простору, ако су те рекламе удаљене мање од 100 метара од школе и сличних установа - рекао је Љајић.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.