Вести
28. 01. 2016.
Нема више домаћих реклама на прекограничним каналима
Залагањем Уније послодаваца Србије, нов Закон о оглашавању пружио је шансу домаћим медијима да се значајан део маркетиншког колача слије у њихове касе. Годинама су домаћи оглашивачи своје рекламе пласирали на тзв.”прекограничним каналима” који су до сада били ван правног и пореског система Србије и неовлашћено “секли” изворни програма српским рекламама.
Иако је Законом о електронским медијима било забрањено да се прекраја и мења изворни програм који се у Србији само реемитује (мастери и седишта тих канала су у иностранству) били смо сведоци да су се свакодневно неким страним програмима емитовале рекламе домаћих компанија на српском језику.
Убудуће ти канали ако буду желели да емитују домаће рекламе мораће да се региструју у Србији, да добију дозволу РЕМ-а и да имају статус домаћих канала.
Изменама Закона ова област је јасно уређена у члану 27, став 4 који гласи:
“Оглашавање у програмима који се реемитују на територији Републике Србије у складу са Законом о електронским медијима и одредбама Европске конвенције о прекограничној телевизији (Службени гласник РС – Међународни уговори,број 42/09) дозвољено је само ако је то оглашавање саставни део изворног програма, односно ако таквим оглашавањем није измењен или прекрајан изворни програм (прекинут ток сигнала)”
Чланом 74,( став 2) регулисано је да НАДЗОР НАД ПРИМЕНОМ ОВОГ ЗАКОНА У ПОГЛЕДУ ОГЛАШАВАЊА У ЕЛЕКТРОНСКИМ МЕДИЈИМА ВРШИ РЕМ, а члан 76. (став 2) предвиђа да РЕМ изриче мере, покреће прекршајни поступак против прекршиоца, а у складу са чланом 77. надлежни инспектор доноси решење о забрани таквог оглашавања.
Поред тога за незаконито емитовање домаћих реклама на прекограничним каналима, члан 78. предвиђа новчане казне за прекршиоце од 300.000 до 2.000.000 динара ако се врши оглашавање супротно члану 27, став 3 и 4 овог Закона.
Коментари (1)
Остави коментар28.01.
2016.
Zastita pruzalaca medijskih usluga?
Nov Zakon o oglašavanju je samo pružio šansu domaćim medijima da se značajan deo marketinškog kolača slije u njihove kase, ali ce se tek posle njegovog objavljivanja, primene i sprovodjenja od strane R(T)EM-a i MTTT-a, videti da li ce obezbediti stvarnu zastitu pruzalaca medijskih usluga
Одговори