Вести
23. 02. 2016.
Девет средњих школа успешно у кампањи медијске писмености
Ученицима и професорима из девет средњих школа из Србије који су учествовали у пилот кампањи о медијској писмености уручена су у Београду признања за успешно реализоване пројекте у тој области.
Кампању "Ако имаш шта да кажеш - реци" која је почела у септембру 2015. године финансирала је ЕУ у партнерству са Министарством културе и информисања.
Ученици и чланови школских секција су уз помоћ професора у оквиру пројекта правили школске сајтове, модернизовали школске часописе и продуцирали филмове.
Шеф Делегације ЕУ у Србији Мајкл Давенпорт рекао је на свечаности у Трећој београдској гимназији да је убрзани развој науке и технике, нарочито у последњих десет година убрзао и медије, из чега и проистиче и обавеза свих да буду медијски писменији.
"Оваква брзина и ефикасност технике коју користимо променила је и медије и медијске садржаје, зато је и наша и нарочито ваша обавеза да мислећи на себе и одлуке које доносимо, као и ставове које заузимамо будемо медијски писмени. Рекао бих медијски још писменији", истакао је Давенпорт.
Давенпорт је објаснио да је пројекат почео сарадњом са три школе - Трећом Београдском гимназијом из Београда, Карловачком гимназијом и Економско трговинском школом из Параћина.
"У кампањи која је вођена од септембра до децембра укључило се преко 40 школа, а шест школа данас присутних овде из Чачка, Новог Сада, Нове Вароши, Смедеревске Паланке, Бечаја и Београда... израдиле су најбоље пројекте. Почели смо са дебатама са ученицима, а данас завршавамо кампању са девет различтих производа, резултата вашег рада", навео је Давенпорт.
Према његовим речима, иако није било предвиђна награда за учешће у овом пројекту, ученици ће бити награђени.
"Награде ће ипак бити. Ви и ваши професори идете на екскурзију на Дан Европе током које ће те обићи Љубљану, Беч, Братиславу и Будимпешту", рекао је Давенпорт најављујући да ће путовање бити организовано 9. маја.
Министар културе Иван Тасовац оценио је да данас уместо да медији и интернет и нове технологије буду генератори знања које је доступно свима, "често постају полигон за говор мржње или ширење дезинформација".
"Повремено имам осећај да живимо у доба дигиталне анархије...Да бисмо разумели контекст поруке и медијске садржаје а одговорно се односили према себи и другима потребно је да континурано радимо на ширењу својих медијских знања. То је и био циљ ове пилот кампање", навео је министар.
Тасовац је додао да је појам медијске писмености садржан у више закона. "Наша заједничка обавеза је да утичемо колико год можемо на то да медијски садржаји постану пристојнији и писменији...Медијски образована публика је један од најчвршчих упоришта сваког демократског друштва", наглaсио је Тасовац.
Истакао је да ће медијски садржаји постати златна тачка пресека између информисања и културе, онога тренутка када се "стриктно" и без изузетка буду поштовали новинарски кодекси и медијски закони.
"Одговорна медијска сцена мора постати консензус државе, свих медијских професионалаца, регулаторних тела али и корисника медија", закључио је Тасовац.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.