Вести
21. 04. 2016.
Кампања у Панчеву: Ограничена минутажа и топли медијски зец
После приватизације РТВ Панчево и недељника Панчевац информативном простору од поверења почело је да мањка квалитета и професионализма, посебно у осетљива предизборна времена
Изборе 2016. године, који у Војводини обухватају и покрајинске, и републичке, и локалне, Панчево је дочекало у медијској ситуацији знатно другачијој од оне у време претходних избора. Наиме, крајем прошле године два кључна традиционална медија променила су статус. РТВ Панчево, крупнији и млађи медиј, сада је у рукама професионалног медијског купца Радоице Милосављевића, а знатно старији и за српске прилике невероватно тиражни локални недељник Панчевац купио је локални Ауто-центар „Зоки“, односно панчевачки привредник Зоран Пешевски.
Систем разгласних станица
Приватна РТВ Панчево, којој је најављен скоковит развој, у међувремену се скоковито развила углавном у правцу објављивања свега што би се могло уградити у легенду о успеху владајућег СНС-а.
Практично, то функционише као систем разгласних станица (формално приватизованих медија диљем Србије), у којима се шаљу и реемитују емисије са првацима и фаворитима владајуће партије у главним улогама. За неколико месеци РТВ Панчево, чији је уредник Мирослав Милаков, истовремено и шеф Одбора за информисање локалног СНС-а, почела је да прати све политичке промене у региону, иза којих стоји СНС.
Свих ранијих година, па и деценија вишестраначја, тада градска радио-телевизија била је отворена за форму обавезног а бесплатног представљања странака и политичких опција, што се у случају актуелне изборне кампање и не примећује. Странке које учествују на изборима могу да очекују да ће РТВ Панчево пратити њихове активности прилозима мало дужим од једног минута, док се сваки покрет СНС-а представља у прилозима који су и по неколико пута дужи. Тако је било интересантно забележити и гужву приликом скупљања потписа подршке, и рад Одбора за екологију, и наступе градских функционера. Свих са истом чланском картом.
Недељу за нама обележиле су посете Панчеву два премијера, покрајинског и републичког, који су истовремено и председници својих партија. Бојан Пајтић, лидер Демократске странке, добио је својих минут и нешто. А истовремено му је био приређен и „медијски топли ТВ зец“. Локални СНС огласио се саопштењима са неколико страна, а посебну пажњу изазвао је тон коментара дужег од два минута који је емитован истог дана.
Само неколико дана након овог догађаја Градско веће покренуло је иницијативу да се на тргу испред Опште болнице, где су Пајтић и ДС покушали да се сретну са грађанима, забрани одржавање јавних скупова.
Премијер Србије Александар Вучић, на кога се гледаоци ТВ Панчева навикавају већ месецима – будући да у складу са уређивачком политиком вести по правилу почињу прилозима о његовим активностима – у Панчеву се обрео на светој миси поводом католичког Ускрса. После мисе он је искористио прилику да упути поруке разумевања и љубави, а догађај је пратило више десетина грађана и припадника снага безбедности. Том догађају посвећено је неупоредиво више времена него посети Бојана Пајтића.
Политичке разлике и буџетски новац
За разлику од РТВ Панчева, где политичког маркетинга (оног по фактури) готово да нема – пошто је незванично предизборни ценовник још увек у припреми – тржишну шансу користи недељник Панчевац. Од расписивања избора на страницама овог листа представљају се многе опције, па и СНС. Успут, без велике жеље да више одшкрине тираж различитим политичким и друштвеним идејама, недељник ипак држи стандард у извештавању о политичким догађајима.
Стога остаје чудно, и у домену грешке, како фотографију Бојана Пајтића, објављену на сопственом сајту, лист није пренео и у штампаном издању. Тим пре што су и многе мање битне страначке конференције за штампу, осим извештаја, биле представљене и фотографијом.
После приватизације Панчевац је истакао амбицију да прати догађаје у Јужном Банату. Буде ту и друштвених контроверзи, које готово неселективно упере рефлектор у актере који су „јаки играчи“ осталих странака, рецимо – у Вршцу.
Занимљива је и потреба се додатно расветли и прокоментарише ко су задовољни а ко незадовољни еспеесовци у Панчеву. Злобници би могли да закључе како, ето, и такав растрзани СПС ваља додатно оцрнити.
У зони нових медија Панчевце обавештава и неколико све популарнијих портала. Пре свих настали су и у континуитету раде www.013info.rs, www.pancevo.mojkraj.rs а одскора је ту и www.voxer.rs. Прва два већ чекају прилику да за информисање Панчеваца добију и неки новац на градском конкурсу за пројектно финансирање информисања.
Наиме, некако баш у време изборне кампање одлучује се о износима преко којих ће Град Панчево извршавати своју законску обавезу. Иако ће без изненађења највећи део градског новца однети РТВ Панчево, нема сумње да ће озбиљан новац у првој расподели по новом моделу – путем јавног конкурса за пројектно финансирање – стићи и до иначе нискобуџетних нових медија.
Новац на рачуну могао би да им буде мотивација и за нова медијска прегнућа. Пре свега у простору информативног програма од поверења, којем после приватизације крупних медијских риба,РТВ Панчево и недељника Панчевац, почиње да мањка квалитета и професионализма. Посебно у осетљива предизборна времена.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.