Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Свет вести је мушки свет који креирају жене
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

27. 10. 2016.

Аутор: Н.С. Извор: Данас

Свет вести је мушки свет који креирају жене

У политичким темама, које доминирају у засићеној медијској слици Србије, жене чине само 14 одсто субјеката, док са друге стране, у вестима о познатим личностима, уметности, медијима и спорту оне чине 44 одсто свих субјеката, неки су од резултата су истраживања „Ко прави вести“, које је спровела Мисија ОЕБС-а у Србији као део Глобалног медијског мониторинг пројекта 2015.

Извештавање медија стога је родно неосетљиво и неуравнотежено, а ово се посебно манифестује на локалном нивоу. 

Како се наводи у истраживању, жене су видљивије у професионалним групама које имају нижи статус у друштву и када се појављују у улогама које се перципирају као зенске’. 

Професорка са Факултета политичких наука у Београду Сњежана Миливојевић, која је предводила истраживачки тим, на представљању резултата истраживања у Новом Саду навела је да на основу резултата из 114 земаља може да се каже да је свет вести „мушки свет који креирају жене“ и да су истовремено у њему слабо заступљене. 

- Пораст конзервативизма и екстремизма у читавом свету лоше утиче на положај жена у друштву. А страшно је то што су генерације наших родитеља либералније него генерације наше деце - навела је она уз констатацију да одговорност за то сносе и либералне снаге у друштву. 

Такође је напоменуто да се жене ретко спомињу као експерткиње, већ су у садржајима у улогама случајних пролазница. Она је нагласила да мизогинија у дигиталном окружењу добија нове облике. 

- Иако су на мети многи, новинарке се углавном нападају због тога што су жене, а мушкарци никада због тога што су мушкарци - закључила је Миливојевић. 

Презентацију и разговор са представницима цивилног сектора, образовних институција и медија организовали су Мисија ОЕБС-а у Србији и Независно друштво новинара Војводине.

Светско истраживање 

Глобални медијски мониторинг пројекат (ГММП) је најдуже и најобимније светско истраживање о роду у медијима. Почело је 1995. када су истраживачи-волонтери у 71 земљи широм света посматрали присуствожена у својим националним радио.телевизијским и штампаним вестима. Пети Глобални медијски мониторинг пројекат је спроведен 25. марта 2015. у преко 100 земаља. Истраживачки тим Факултета политичких наука који је предводила професорка Сњежана Миливојевич први пут је представљао Србију у овом мониторингу. Циљ представљања извештаја о Србији у Новом Саду био је да подстакне јавни разговоро улози медија у постизању родне равноправности.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси