Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Меркел: Друштвене мреже "криве слику" коју добијају корисници
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

28. 10. 2016.

Извор: Раша тудеј

Меркел: Друштвене мреже "криве слику" коју добијају корисници

Немачка канцеларка Ангела Меркел узбуркала је духове када је оптужила медијске гиганте да "сужавају видокруг", захтевајући и да открију своје тајно развијане алгоритме. Меркелова је претходно окривила друштвене мреже и за креирање антиимигрантске атмосфере и успон екстремне деснице, преноси "Раша тудеј".

- Алгоритми морају бити доступни јавности, тако да свако може да се, као заинтересовани грађанин, обавести о питањима попут оних "шта утиче на моје понашање на интернету, а шта на понашање других". Ти алгоритми, када нису транспарентни, могу да доведу до кривљења наше перцепције, сужавају нам обим информација - рекла је Меркелова током медијске конференције у уторак у Берлину

"Гугл" користи алгоритам да би одредио које резултате претраге ће прво показати корисницима, док код "Фејсбука" он креира редослед појављивања информација и одлучује да укључи одређене постове са страница које су лајковали корисник или његови пријатељи, на штету других страница.

Обе платформе такође промовишу одређене чланке, неретко дефинисане уским интересима корисника медија.

Велике интернет платформе, преко својих алгоритама, постале су ушица игле кроз коју различити медији треба да прођу како би допрли до својих корисника - Ангела Меркел

Ови алгоритми су у сржи питања интелектуалног власништва, сваке друштвене мреже и претраживача и обухватају неке од најзаштићенијих пословних тајни, потенцијално вредних милијарде долара. Ниједан интернет џин никада није открио системе по којима раде.

Меркелова није директно прозвала "Фејсбук", "Гугл" или "Твитер", али је сугерисала да велике платформе стварају "балоне" повезаних, самосталних гледишта и истискују мање преносиоце вести.

- Велике интернет платформе, преко својих алгоритама, постале су ушица игле кроз коју различити медији треба да прођу како би допрли до својих корисника - упозорила је Меркелова, додајући да "овакав развој ситуације треба држати под будном пажњом".

Интернет гиганти, међутим, са своје стране навели су да су такозвани "балони" на друштвеним мрежама мит и да корисници имају шири приступ информацијама него што су га имали пре ширења интернета, када им је већина вести била сервирана кроз неколико новина или ТВ канала.

"Дамоклов мач" за друштвене мреже

Није ово први пут да су Меркелова и њени коалициони партнери у немачкој влади напали друштвене мреже, пише "Раша тудеј", наводећи да их је, док немачки политичари заговарају различитост у виђењима, канцеларка раније оптуживала за преношење ставова који битно одударају од званичних или објављених у традиционалним медијима.

Прошлог месеца, Меркелова је оптужила АфД, недавно основану антиимигрантску и антиисламистичку партију која добија претежно негативан третман у већини новина, да "шири своје лажи" преко друштвених мрежа и тиме постиже успон на регионалним изборима у земљи.

Пре годину дана, на врхунцу прилива избеглица у Немачку, Меркелова је лично инстистирала код челника "Фејсбука" Марка Закерберга да "пригуши" антимигрантске постове током заседања УН у Њујорку.

Недавно је и лидер парламентарне фракције ЦДУ Фолкер Каудер рекао да би друштвене мреже требало да буду кажњене са 50.000 евра јер нису уклониле "говор мржње", истичући да "Дамоклов мач мора да виси над друштвеним мрежама".

Каудер је затражио и да се за кориснике друштвених мрежа истичу упозорења, слична онима на кутијама цигарета или пре уласка на порно сајтове.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси