Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  РЕМ: Не поседујемо извештај о раду медија током предизборне кампање
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

03. 12. 2016.

Извор: insajder.net, Бета

РЕМ: Не поседујемо извештај о раду медија током предизборне кампање

Регулаторно тело зе електронске медије (РЕМ) одговорило је НУНС-у да не поседује Извештај о надзору над радом емитера током предизборне кампање за парламентарне изборе одржане 24. априла 2016. године.

Ако тај извештај, како тврде не постоји, није јасно на основу чега је РЕМ непосредно након избора одбацио притужбе странака да су биле неравномерно заступљене у програмским садржајима током кампање.

Израда извештаја је иначе обавеза РЕМ-а који према Закону врши надзор рада емитера током предизборне кампање.

Одговор РЕМ-а да не поседује тражени извештај и да зато није у могућности да га достави, уследио је након налога повереника за информације од јавног значаја.

НУНС је извештај затражио 29. августа, а РЕМ је био дужан да га достави без одлагања, најкасније у року од 15 дана. Три месеца касније, РЕМ је одговорио да не поседује извештај, због чега и није у могућности да документ стави на увид.

Након овог одговора, НУНС је затражио од Регулаторног тела зе електронске медије (РЕМ) да јавно објасни због чега није израђен извештај о надзору рада емитера током предизборне и изборне кампање за парламентарне изборе.

"Такви извештаји, у законом прописаној надлежности Регулатоног тела, израђени су за кампање у свим парламентарним, председничким и локалним изборима у Србији од 2003. године. Али, не и за изборе одржане 24. априла 2016. године. Зашто - питање је од јавног интереса, на које РЕМ дугује јавно објашњење", наводи се у саопштењу НУНС-а.

Занимљиво је да је непосредно након избора, Савет РЕМ-а одбио притужбе појединих учесника на изборима који су се жалили на неравномерену заступљеност у програмским садржајима током кампање.

Приговори су одбачени као неосновани уз напомену да ће надлежне службе РЕМ спровести опсежну анализу програма у кампањи.

Седам месеци касније РЕМ тврди да извештај не постоји.

Према Закону о електронским медијима, РЕМ врши надзор рада емитера током предизборне кампање и контролише рад пружалаца медијских услуга и стара се о доследној примени овог закона.

Закон прописује да су емитери, између осталог, обавезни да поштују забрану политичког оглашавања ван предизборне кампање, као и да у току предизборне кампање регистрованим политичким странкама, коалицијама и кандидатима обезбеде заступљеност без дискриминације. 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси