Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  ТВ Хепи остало неплаћено 500.000 евра за рекламе СНС
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

20. 02. 2017.

Аутор: Владимир Костић Извор: Цензоловка

ТВ Хепи остало неплаћено 500.000 евра за рекламе СНС

Током предизборне кампање прошле године емитовано најмање 249 спотова СНС-а на националној телевизији Хепи, али у владајућој странци одбијају било какву везу с тим рекламама, сазнаје портал Цензоловка.

Телевизија Хепи тврди да је агенција МП медиа током предизборне кампање у априлу 2016. наручила приказивање најмање 249 спотова СНС, али да јој то није плаћено, сазнаје Цензоловка из два независна извора.

С друге стране, Српска напредна странка, према нашим изворима, каже да она није ангажовала агенцију МП медиа за рекламирање на овој телевизији.

Огласне поруке у вредности од око 62 милиона динара остале су неплаћене. Треће основно јавно тужилаштво у Београду тренутно проверава околности у вези са овим случајем. Из овог тужилаштва за Цензоловку кажу да постоји сумња да је реч о превари.

Српска напредна странка није одговорила на питања Цензоловке о томе да ли су приметили да је, током изборне кампање, једна национална телевизија емитовала њихове огласне поруке, којих је, према мониторингу Регулаторног тела за електронске медије, било 249. И зашто, уколико су то приметили, нису тражили да се са емитовањем прекине и утврди ко је за неовлашћено емитовање њихових спотова одговоран.

И председник владајуће странке Александар Вучић током кампање је био гост главног уредника Телевизије Хепи Миломира Марића у емисији Ћирилица.

У извештају о трошковима кампање који је СНС у јуну прошле године поднео Агенцији за борбу против корупције наводи се да су њихове огласне поруке емитовале све телевизије са националном фреквенцијом – осим ТВ Хепи. Овај податак није тачан. Телевизија Хепи је емитовала промотивне спотове Српске напредне странке, што се може видети и на основу мониторинга који је спровело Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ). Од 1.462 огласа СНС-а током предизборне кампање – 249 реклама емитовано је управо на ТВ Хепи, показује овај мониторинг.

Сличан број оглашавања утврдила је и Транспарентност Србије, невладина организација усмерена на борбу против корупције, која у Мониторингу финансирања кампање за парламентарне, покрајинске и локалне изборе из јула прошле године наводи да је процењена вредност огласних порука на ТВ Хепи око 62 милиона динара (око пола милиона евра).

С обзиром на то да су се спотови емитовали, а СНС их није пријавио, Агенција за борбу против корупције покушала је да сазна шта се догодило и утврдила нешто чега није било у ранијим кампањама, или бар јавности није познато.

Према сазнањима Цензоловке из различитих веродостојних извора, ТВ Хепи тврди да је агенција МП медиа уговорила рекламирање владајуће странке на овој телевизији и да се том приликом представила као да ради у име СНС. Напредњаци, према нашим изворима, тврде да с тим немају никакве везе.

Агенција за борбу против корупције одбила је да достави документацију о овом случају, иако смо то тражили на основу Закона о приступу информацијама од јавног значаја. У кратком одговору су нам рекли да је „након спроведене контроле трошкова изборне кампање за изборе за народне посланике, одржане 24. априла 2016. године, Агенција утврдила да постоји сумња да је треће лице, које, према доказима којима Агенција располаже, није ни на који начин повезано са политичким субјектом Српска напредна странка, извршило кривично дело за које се гоњење предузима по службеној дужности, о чему је Агенција доставила извештај надлежном тужилаштву 19. 12. 2016. године“.

Агенција није одговорила новинару Цензоловке како је утврдила да то „треће лице“ није повезано са СНС-ом. Остаје нејасно како је до овога дошло с обзиром на то да је на основу Закона о оглашавању ранија пракса била да се медијима који емитују страначке рекламе током избора достављају декларације које садрже податке о произвођачу реклама, о оглашивачу, али и самој огласној поруци.

Закон који је важио у време избора прошле године јасно каже да се без ових декларација или са декларацијама које не садрже све податке, огласне поруке неће емитовати. Уколико агенција МП медиа нема везе са Српском напредном странком, а доставила је декларације, како је могла знати податке из странке, потребне да би се те декларације попуниле? Ако пак докази о томе да агенција има уговор са СНС нису достављени, због чега је Телевизија Хепи емитовала предизборне спотове?

Ранија пракса показује да су неки медији тражили да им се достави доказ којим странка даје овлашћење агенцији да је заступа. То је, на пример, радила Радио-телевизија Србије за време избора 2014. године, како би била сигурна да агенција с којом сарађује стварно има уговор с партијом која се рекламира. Дакле, постоје начини да се провери за кога се пуштају промотивни спотови. Да ли је Телевизија Хепи то радила у овом случају, нисмо успели да сазнамо, уз образложење да не могу да коментаришу док траје истражни поступак тужилаштва.

Ни из Српске напредне странке нисмо добили одговоре на питања која смо послали електронском поштом. Између осталог, интересовало нас је и како то да, уколико СНС нема никакве везе са овим оглашавањем, нису приметили да им се на телевизији са националном фреквенцијом спотови емитују без њиховог одобрења.

Из Трећег основног јавног тужилаштва у Београду, где се предмет тренутно налази, нису могли да нам дају више података о томе шта се догодило, осим да, према подацима којима до сада располажу, постоји сумња да се ради о превари. За ово кривично дело запрећена казна је и до 10 година затвора.

"Треће основно јавно тужилаштво у Београду упутило је захтев за прикупљање потребних обавештења полицији а како би се утврдило која лица су учествовала у догађају и на који начин. У зависности од резултата, тачније по приспећу извештаја од полиције, ово тужилаштво ће одлучити о начину и врсти даљег предузимања радњи у предмету“, наводи се у одговору који је Цензоловка 30. јануара добила из овог тужилаштва.

Ненадић: Тешко да СНС није приметио своје рекламе

Немања Ненадић, програмски директор Транспарентности, каже да би медији требало да провере чији је материјал који објављују и да ту лежи њихова одговорност. Међутим, одговорна је и Српска напредна странка. „Савесност како људи из странке, тако и људи из телевизије је веома упитна. Тешко је претпоставити да баш нико из странке није приметио да се емитују те рекламе, да нико од оних који су упознат са планом оглашавања није то приметио. Тако да, врло је чудна ситуација“, каже Ненадић.

И СПС дужан телевизији Хепи

Центар за истраживачко новинарство Србије (ЦИНС), анализирајући извештај Агенције за борбу против корупције, открио је како су на ТВ Хепи странке добиле највише простора, као и да су овој телевизији током прошлогодишње кампање партије највише остале дужне. Према ЦИНС-у, дуг је износио скоро 90 милиона динара, од чега је коалиција Социјалистичке партије Србије и Јединствене Србије била дужна око 70 милиона. 

 

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси