Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Медији као део промене политичког система
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

06. 03. 2017.

Аутор: Б.М. Извор: www.danas.rs

Трибина "Стварно, реално и тачно у ери пост-истине и fake news-а"

Медији као део промене политичког система

На трибини "Стварно, реално и тачно у ери пост-истине и fake news-а" одржаној у УК Пароброд дискутовало се о будућности медија у доба интернета, како су друштвене мреже допринеле креирању културе медијске обмане, као и о терминима пост-истине, "алтернативних чињеница" и "fake news-а" односно лажних вести.

Учесници расправе били су Жељко Пантелић, спољно политички уредник Недељника, из Рима, Никола Врдољак, директор Weekend media фестивала из Загреба и Денис Кулунџија, новинар, из Новог Сада. Разговор је организовала и водила Ана Мартиноли, професорка на Факултету драмских уметности.

Одговарајући на питање да ли је "fake news" обавезно само производња лажног садржаја и пласирање преко неког сајта или то може да буде и нешто много комплексније Никола Врдољак је рекао да ствар треба посматрати кроз целу једну трансформацију медија и да су медији увек део промене политичког и економског система.

"Факе неwс може бити све од сатире па до стратешки направљене приче која има за циљ некога преварити. Мислим да “ fake news” није ништа ново, али су нове могућности коришћења таквих прича кроз канале који су нам допуштени, са различитим сврхама”, рекао је Врдољак.

Надовезујући се на то Жељко Пантелић је изнео мишљење да је раније само држава правила лажне вести, али да данас то могу сви да раде и то највише из финансијских интереса који се могу или не морају поклопити и са идеолошким ставом онога ко те садржаје пласира. Пантелић се осврнуо и на емотивни елемент у целој ствари: “Ми волимо да читамо оно што нам се свиђа. Ако је вест лоша, о нашем политичком противнику или некоме кога не волимо ми ћемо у њу да поверујемо, иако је велика глупост, јер нам то одговара.” Он је додао и то да је тај емотивни моменат управо оно на шта ти садржаји лажних вести циљају, јер се бирачи често понашају као навијачи уместо као грађани.

"У питању је антиновинарство. То је псеудо информација и нема везе са новинарством. То је садржај који злоупотребљава или киднапује новинарску форму вести или извештаја да би пласирао садржај, а не информацију. Људи имају само утисак да нешто сазнају, да је то нека новост. То треба назвати правим именом, а то је измишљотина”, реако је Денис Кулунџија и додао да је то свуда па и у Србији постојало и раније подсећајући на застрашивање становништва од стране РТС-а 1999. године за време помрачења Сунца.

Сви учесници су се сложили у томе да ће у будућности начин на који медији послују и пласирају садржаје морати да се промени, првенствено услед нових технологија и самим тим променом навика људи у томе како те медијске садржаје конзумирају.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси