Вести
22. 04. 2017.
"Шеровање" без преиспитивања
У јавном оптицају, посебно на порталима и друштвеним мрежама, све чешће се догађа да се вести објављују и "шерују" без икаквог критичког преиспитивања и анализирања истинитости информација, изјавио је ФоНету Урош Мишљеновић из организације "Партнери за демократске промене Србија".
Питање је на којим сајтовима се то објављује, да ли имамо поверење у уређивачку политику тог сајта, што важи за налоге на друштвеним мрежама, а питање је и на који начине они долазе до тих информација, објаснио је Мишљеновић.
Када је реч о лажним вестима, илустровао је Мишљеновић, прво што ми пада на памет јесте случај када су пре неколико дана Политика и Нова српска политичка мисао пренеле вест интернет портала да се у Гоши убио још један радник, да би потом одмах повукли и она је нестала са интернета.
Мишљеновић сматра да се порталима све више верује, јер суграђани, гледаоци и читаоци, изгубили поверење у традиционалне медије из којих су се раније информисали и"искуствено утврдили да им више не верују". Окренули су се алтернативним изворима информација који, према његовим речима, могу бити проверени или не и који могу злоупотребити тражњу за истинитим вестима.
Људи желе да сазнају истину, али очигледно је да се у мору информација нешто провуче као неистинито, указао је Мишљеновић. Питање је како проверити истинитост, рекао је Мишљеновић и подсетио да се у неким државама медији удружују како би заједничким ресурсима утврдили истинитост информација.
Медијски садржаји увек утичу на публику и људи траже утемељење раније изграђених ставова, вредности и врло често иду и у потрагу за садржајима на интернету који ихутврђују у том становишту, оценио је Мишљеновић.
Уколико немате развијену културу поштовања претпоставке невисности и поштовања приватности, публика ће умножавати

Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.