Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Подкаст је радио 21. века
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

28. 05. 2020.

Аутор: Бојана Бачић Извор: Данас

Интернет феномен који осваја наразличитију публику широм света

Подкаст је радио 21. века

Подкаст је феномен који је увелико освојио свет, па је тако радо слушан између различитих фанова који воле да поделе са другима своју страст али и исто тако може бити врло озбиљна медијска платформа великих медијских кућа попут Њујорк тајмса.

Од недавно и Danas.rs је покренуо свој подкаст, а можете да га преслушате на платформама Podcast.rs, Google Podcast, Apple Podcast и Stitcher.

Тема подкаста може да буде све оно што је људима битно 

Подкаст се код нас на интернет ушуњао доста стидљиво али полако осваја срце публике, и то чини се оне најпробирљивије која није задовољна акутелном медијском понудом али зна тачно шта жели.

“Подкаст је радио 21. века. Врло често људи са традиционалног радија одбијају ту чињеницу, и тврде да је подкаст нешто друго. Заправо подкаст је кратка радио форма доступна људима онда кад они то желе и када то њима највише одговара”, објашњава за Данас, Владимир Радиновић, један од оснивача Podcast.rs, платформе на којој се могу преслушати различити српски подкасти.

Према његовим речима подкаст омогућава слушаоцима да креирају свој садржај односно даје могућност да слушаоци постану уредници тако што ће пратити оне садржаје који њима одговарају.

“Тема подкаста може да буде све што људима падне на памет и оно што је њима битно. То је заправо највећа чар подкаста, јер се њима баве људи ентузијасти, највећи фанови неке теме која заокупља сву њихову пажњу. Они се сваки дан информишу о тој теми, и пажљиво граде своју публику и заједницу”, каже саговорник Данаса.

Теме могу да буду “упаковане” у било коју форму почевши од дебата, па све до кратких експерименталних радијских форми.

Подкаст траје онолико колико аутор и гост имају шта да кажу

Оно што је најлепше код подкаста је да публика увек може да очекује посвећеност и велики ентузијазам оних који креирају садржај. Аутори су заљубљеници у у теме којима се баве, а онда се та енергија преноси на слушаоце подкаста.

С друге стране велика предност подкаста у односу на традиционалне медије је непосредност и опуштеност приликом креирања садржаја, гости често откривају више него што би иначе. Ниједан подкаст не траје увек исто, траје онолико колико гост и аутор имају шта да кажу, каже саговорник Данаса.

Podcast.rs је агрегатор који је на једном месту окупио регионалну подкаст сцену са широким спектром тема, а међу ауторима се могу наћи заљубљеници у неку тему до највећих професионалаца из света културе, медија, забаве и бизниса.

“Не ограничавамо људе у погледу избора тема, јер када бимо вршили неки вид селекције, или неки вид уредништва, постали бисмо медији, а ми то нисмо, ми смо агрегатор”, каже Радиновић.

Критеријуми за постављање подкаста су они основни људски односно да не садржи у себи говор мржње као и да испуњава минималне техничке услове, основни квалитет звука што значи да је једноставно слушљив.

Децентрализација радија

Подкасти су својеврсна децентрализација радија јер да би креирали неки садржај не морате да будете део неког великог медија.

“Данас није тешко направити подкаст, постоји велики број бесплатних едукативних материјала. Свакоме је доступна технологија. Наравно потребно је неко основно знање око маркетинга, како би могли садржај дистрибуирати путем сервиса као што су друштвене мреже”, објашњава Радиновић.

Како истиче као и сваки други медији, подкаст није једносмеран и мора да комуницира са својом публиком јер га у супротном правите за себе, а то онда на крају нема много смисла.

А шта би требало да зна свако ко жели да покрене подкаст? Пре свега мора да зна да ће да уложи доста времена и ако то не жели да ради из љубави онда нема потребе ни да се бави тиме, наглашава саговорник Данаса.

Ентузијазам или бизнис

У Америци тржиште подкаста је велико и огроман је бизнис, док је код нас тржиште мало али засигурно време подкаста тек долази. Оно што га чини посебним и специфичним, а уједно и привлачним је посвећеност аутора, а она се увек вишеструко исплати.

У Америци је тренутно назаступљенија група подкаста која се бави религијом, и спиритуалношћу, а после тога долази тзв. true crime подкасти, као неке врста радијске форме која се бави црном хроником и извештава о неким већим проблемима у друштву.

У Србији ситуација је мало другачија, јер су true crime подкасти као документарна форма компликованији за производњу. Најзaступљенији су предузетнички подкасти али и подкасти професионалаца који су изашли из традиционалних медија попут Истиномера, Пешчаника и Крика.

Моћан маркетиншки алат

Слушаност подкаста у Србији је мала и просечан подкаст по једној епизоди има 200 до 300 слушалаца. То је за маркетиншке агенције потпуно смешна бројка и они ће радије закупити билборд или се оглашавати у великим масовним медијима, објашњава саговорник Данаса. Међутим, како додаје можда је публика мала али је верна, а аутори подкаста могу бити много јачи микроинфлуенсери од инфлуенсера на инстаграму.

“Аутори подкаста се баве тим садржајем, и на неки начин они су стручњаци. Њима публика верује, и узима их за ауторитете. То је као кад прертажујете на интернету у потрази за неким решењем или питате пријатеља за савет. На интернету ћете добити мали милион савета али ћете на крају највероватније послушати пријатељски савет”, закључује Радиновић.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси