Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Dosije "Utisak nedelje" (2014)  |  Karadžić: RRA ne odlučuje o „Utisku nedelje”
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Dosije "Utisak nedelje" (2014)

04. 10. 2014.

Autor: M. Čekeravac Izvor: Politika

Karadžić: RRA ne odlučuje o „Utisku nedelje”

Regulator nije glavni urednik Srbije i ne može, niti bi bilo dobro da to može, da stavlja neku emisiju na program ili je skida s njega. Kada bi devetoro ljudi, ma koliko savršeni bili, imali pravo da uređuju sve televizije u zemlji, to bi bila katastrofa i klasična diktatura, rekao je juče Goran Karadžić, predsednik saveta Regulatornog tela za elektronske medije na sednici skupštinskog odbora za kulturu i informisanje.

Ovo je bio njegov odgovor poslanicima na pitanja o ukidanju „Utiska nedelje” na TV B92. Mada je tema jučerašnje sednice odbora bio izveštaj RRA o radu u prethodnoj godini, o njemu se takoreći uopšte nije diskutovalo. Raspravljalo se više od dva i po sata, uz pauzu od pola sata, o „Utisku nedelje” autorke Olje Bećković, a vlast i opozicija, kao i mnogo puta dosad, utvrđivali su za vreme čije vlasti je bio veći medijski mrak.

Aleksandra Jerkov (DS) istakla je da je RRA kasno i neadekvatno reagovao kada je TV Pink vodio hajku protiv „Blica” i pitala Karadžića da li se neko iz TV B92 prethodnih meseci obratio RRA sa zahtevom da se promeni programski koncept ove televizije i da ona postane zabavna i može li se to uraditi bez dozvole.

Ona je, takođe, rekla da bi RRA morao da povede računa o tome da se na televizijama ne može „reći ni jedna jedina kritička reč o ugovoru sa 'Etihadom' ili vladi” i upitala da li RRA ima nameru da se bavi slučajevima kao što je nestajanje s Radija B92 „Dareta i Mareta”, jer su se zamerili vladi, pa Predraga Sarape sa TV Studija B, a sada je ista sudbina zadesila Olju Bećković...

Marko Đurišić (NDS) rekao je kako sa televizija sistematski nestaju emisije u kojima su se mogla čuti mišljenja različitih političkih opcija i da toga nije bilo u vreme Borisa Tadića: „Imali smo i 'Utisak' i 'Sarapin problem', sada kada se neko našali na račun premijera, ode na godišnji odmor i više ga nema.”

Uz opasku da nam medijska slika danas nije mnogo bolja nego ranije, Ljiljana Nestorović (SDPS) je i na svom primeru pokazala da Đurišićeva priča ne stoji. Ona je, kako je rekla, vodila političku emisiju na TV Prva 2011, kojoj je vreme pomerano sve kasnije i kasnije u noć.

„Onda su me poslali na letnju pauzu i više se nikad nisam vratila”, kazala je ona.

Borislav Stefanović (DS) tvrdio je da na televizijama nije moguće čuti bilo šta što se kosi sa stavovima premijera Aleksandra Vučića. Stefanović je rekao da RRA može da se obloži „cementom i stiroporom” i da priča kako nema ništa s tim i kako je sve je tržište, dodajući: „Imate obavezu da reagujete kada se toksična tvar izliva u javnost. Kako mislite da naterate televizije da poštuju program za koji su dobile dozvolu? Ili ćete dozvoliti da sve postanu 'rijaliti TV'? Imaćemo promenu programa u 'Premijer 24 sata'.”

Vladimir Đukanović (SNS) odbacio je optužbe da vlada pokušava da utiče na medije i da određuje njihovu uređivačku politiku. Đukanović je kazao: „Gospodo, nemojte da se žalite na vladu. Ako imate prigovore, obratite se vlasnicima medija. Nas to ne zanima, ne želimo da utičemo na medije.” Đukanović je kazao da „Draganu Đilasu, bivšem predsedniku DS-a, niko ništa nije smeo da kaže, zato što bi mu Đilas ukinuo reklame i on bi propao.

B92 je komercijalna TV i njoj su Srđan Šaper i Dragan Đilas davali sve pare za reklame da prave program kakav njima odgovara”. On je potom naveo: „Što se mene tiče, krivo mi je što je 'Utisak' ukinut, Aleksandar Vučić je gostovao tu, a Olja je uvek bila neblagonaklona prema nama, što nam je, na neki način, išlo u prilog, jer je ljude takav pristup nervirao.” Đukanović je pitao može li RRA eventualno da reaguje, zato što je Olja Bećković na jednoj televiziji rekla da nema dokaza za to, ali da tvrdi da je njena emisija ukinuta po nalogu premijera Vučića. Posle dva i po sata rasprave odbor je usvojio izveštaj RRA za prošlu godinu.

Novi vlasnik hoće da mu TV B92 donosi profit

Odgovarajući poslanicima, Goran Karadžić je naveo da je televizija B92 2010. promenila vlasničku strukturu u ovu kakva je sada, te da je tada počela priča kako ju je kupio „gospodin Krjaku, koji je vlasnik i TV Prva”.

Karadžić je kazao: „Reagovali smo time što smo na svom sajtu objavili kompletnu vlasničku strukturu, pozvali smo sve koji su to tvrdili da dostave dokaze nama ili javnom tužilaštvu.

Savetu RRA se niko nije obratio. Dakle, vlasnik TV B92 je izvesni gospodin Stefanos Papadopulos, većinski. On je kiparski državljanin, nema skrivenog vlasnika. Za sve TV se tačno zna kompletna vlasnička struktura.”

Karadžić je potom istakao: „Posle promene vlasničke strukture došlo je do drastičnog smanjenja informativnog programa, pa je 2011. emitovano 98 dana tog programa, 2012. je smanjeno na 81 dan, a potom na 51 dan.

Niko u javnosti to nije primetio, nikoga to nije nasekiralo, ali mi smo zvali predstavnike B92, oni su došli i rekli da moraju da ga redukuju jer je neisplativ. Novi vlasnik hoće da mu TV donosi profit.

Što se tiče prošle godine, televizija B92 emitovala je 1.150 sati informativnog programa, od čega je 'Utisak nedelje' trajao 76 sati. Dođe li do toga da 'Utisak' ne bude emitovan, B92 će, ipak, ostati jedna od vodećih stanica po učešću informativnog programa. Shvatam reakcije i javnosti i članova odbora koji su poklonici 'Utiska' i smatraju da je to demokratska tekovina ovog društva.

Ta zabrinutost sa političkog stanovišta svakako jeste opravdana, ali sa stanovišta regulatora, ništa se ozbiljno ne dešava, bar kada je reč o količini informativnog programa.”

EFJ: odluka miriše na cenzuru

Evropska federacija novinara (EFJ) podržala je juče svoje članice u Srbiji koje protestuju zbog odluke menadžmenta RTV B92 da ukine emitovanje emisije „Utisak nedelje” ocenjujući da takva odluka „miriše na cenzuru”.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi