Naslovna  |  Aktuelno  |  Feljton o Studiju B  |  Džingl ala Mokranjac
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Feljton o Studiju B

26. 04. 2023.

Autor: Branislava Milunov Izvor: Branislava Milunov/Danas

Džingl ala Mokranjac

I posle toliko godina džinglovi Studija B zvuče jednako dobro, sveže i originalno. Poznati kompozitori Zoran Simjanović Simke i Kornelije Kovač autori su njegovog tonskog identiteta.

 

Simke je komponovao najavnu špicu i džinglove za vesti i reklame a Kornelije džinglove Studija B.

„Hteli su da komponujem špicu koja bi otvarala program, a koja bi bila karakteristična i za Beograd i za Srbiju“, priseća se Simke razgovora sa Draganom Markovićem, Borjanom Kostićem i Bucom Mitrovićem. „Bio sam veoma iznenađen, iskreno, nisam znao šta ću, alimi se veoma svidela njihova vizija novog radija. Krenem iz zgrade Borbe i negde na Terazijama sine mi ideja da bi to mogao da bude motiv iz predivne Mokranjčeve kompozicije Kozar. Dok sam hodao, pevušio sam poluglasno Ajde de, ajde de, ajde de. To je to! Jedva sam čekao da stignem kući i iste noći napravio sam radnu verziju. To se kolegama iz Studija B već na prvo slušanje jako dopalo, pa sam se jedne noći pridružio Korneliju i snimili smo špice.“

„Počeli smo snimanje jedno popodne, a završili ujutro“, seća se Kornelije Kovač. I on je, kao i Simjanović, bio nadahnut i napisao je špice takoreći za jedan dan. Niko do tada u

Jugoslaviji nije imao špice u kojima se peva o nekoj radio-stanici. Snimalo se u Studiju 5 PGPa (do hotela Edžcelsior, sada je tu bioskop) na magnetofonu sa 4 kanala, uz ritam sekciju Korni grupe, dodatne studijske muzičare i vokalni ansambl „Korali“. FONO

A honorar?

Ma to je bilo smešno malo, više simbolično. Dragan Marković im je rekao da će kasnije biti posla oko snimanja reklama, ali od toga ništa nije bilo.

Zoran Simjanović: „Nije bilo dovoljno da se najavna špica Studija B dopadne direktoru i muzičkom uredniku. Tražilo se odobrenje urednika Borbe, ali i partijskih šefova, koji su u to vreme brinuli o „čistoti“ sredstava javnog informisanja. Ušli smo u jednu polumračnu prostoriju, nikoga nisam poznavao, a scena – kao iz nekog filma. Ja poneo kasetofon, pustio kasetu i… čekamo sad reakciju na špicu.

- Meni ovo mnogo liči na Slobodnu Evropu, rekao je jedan od prisutnih.

- Ako je za Slobodnu Evropu pisao Mokranjac, onda liči – odgovorio sam spremno.

- A je l’? To je Mokranjac? Onda… u redu.

Tako je Mokranjac odobrio korišćenje špice Studija B.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi