Naslovna  |  Aktuelno  |  Sukob: Informer i Kurir vs Blic i Alo (2014)  |  Hitno istražiti lažiranje tiraža
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Sukob: Informer i Kurir vs Blic i Alo (2014)

07. 11. 2012.

Autor: E. I. Izvor: Informer

Hitno istražiti lažiranje tiraža

Podaci o prodatim tiražima dnevnih novina u Srbiji već neko vreme se lažiraju!

Informer za ovu tvrdnju ima konkretne dokaze, koje će sledeće nedelje dostaviti oditing kompaniji „ABC Srbija“.
Međutim, umesto da utvrdi istinu o spornim podacima, kompanija „ABC Srbija“ je juče, preko „Blica“ i „Aloa“, bez ikakvih dokaza optužila Informer i „Kurir“ da iznose lažne tvrdnje i čak najavila da će naš list isključiti iz sistema oditinga!

Zamena teza

Ovo je još jedan konkretan dokaz povezanosti ABC i nemačkog izdavača „Aksel Špringer“ (izdavač „Blica“). Ovo je i još jedan razlog za osnovanu sumnju da je ova jedina ovlašćena oditing kuća u Srbiji zapravo samo uslužni servis nekih izdavača, kojima se veštački dižu tiraži. A samim tim netržišno obezbeđuju i milionski prihodi od marketinga.

Glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević kaže da bi poslovanje „ABC Srbija“ moralo da se istraži i da, posle jučerašnje neprimerene reakcije ove kuće, postoji osnovana sumnja da je ona saučesnik u velikoj prevari oglašivača.

- Veoma je sumnjivo to što se ABC u javnosti postavlja maltene kao zaštitnik poslovnih interesa samo nekih izdavača. Oni nas optužuju da imamo nekakve opasne namere i da nameravamo da medijsku industriju uvedemo u, kako kažu, mutne vode. To je strašna zamena teza! Bojim se da su oni ti koji sve vreme drže medijsko tržište u toj mutnoj vodi - navodi Vučićević, i naglašava da jedino što traži jeste fer i transparentna tržišna utakmica.

- Svi mi koji se bavimo novinama, kao i svi oni koji distribuiraju štampu, dobro znamo u kolikom tiražu se, na primer, „Blic“ zaista proda na kioscima. To su vrlo precizni podaci i oni su znatno manji od onoga što piše u izveštaju kompanije ABC. Situacija je još drastičnija kad je reč o dnevnom listu „Pres“. E, ko je za to odgovoran, da li rukovodstvo kompanije „ABC Srbija“ ili revizori koji rade za njih, to bi morali da utvrde nadležni državni organi - apeluje glavni urednik Informera i podseća da su, kad je pre nekoliko godina u Turskoj dokazana prevara s oditingom tiraža, neki krivci osuđeni i na zatvorske kazne.

Proveriti sve

Inače, sasvim je zanimljivo da je „ABC Srbija“ u svom jučerašnjem saopštenju najavila i da oditovani tiraž Informera „tek treba da se dokaže“!Nikakav problem. Stojimo na raspolaganju revizorima ABC. Odgovorno tvrdimo da pošteno, do u primerak, prijavljujemo prodati tiraž. I baš zbog toga imamo puno pravo da tražimo da se revizija tiraža uradi i u drugim dnevnim novinama.

,Politika’ izašla iz oditinga

Pre nego što napadne izdavače koji traže istragu oditinga, „ABC Srbija“ bi morala i da objasni   zašto su iz njihovog članstva istupile dnevne novine „Politika“. I da li su možda i kolege iz „Politike“ zli i prljavi tabloidni novinari koji žele da medijsku industriju „uvedu u mutne vode“. 

„Blic“ bi morao da ćuti od sramote

Dnevni list „Blic“ je poslednji koji u Srbiji ima pravo da bilo kome drži lekcije iz morala ili poslovne etike!
Možda su neki zaboravili, ali izdavač ovog dnevnog lista, kompanija „Ringijer Aksel Špringer“, u 2011. i 2012. je samo od Fonda za razvoj životne sredine na ime navodnih ekoloških projekata uzela čak 60.560.000 dinara! Iste te novine su u vreme bivšeg režima, upravo uz pomoć problematičnih istraživanja tržišta, uzele i nesrazmerno mnogo novca od oglašavanja javnih i državnih firmi.


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi