UNS vesti
24. 05. 2023.
K.C. Kaleidoskop: Većinu sredstava na konkursima dobijali mediji koji se samo deklarativno bave kulturom
Za projektno sufinansiranje medijskih sadržaja u oblasti kulture od 2015. do 2022. godine iz državnog budžeta izdvojeno je 13.3 miliona evra za 2.480 projekata, a većina sadržaja za koji su dodeljena sredstva se samo deklarativno bavi kulturom, zaključci su istraživanja „Pod lupom: Kultura u medijima – Šta podržava država".
Na predstavljanju istraživanja danas u Kolarčevoj zadužbini direktorka Kulturnog centra Kaleidoskop Gordana Tadić rekla je:
„Ako mediji prate kulturu, najlogičnije je da prate aktuelnu kulturu, pozorište, filmove, prestave. Toga ima najmanje u dodeljenim sredstvima“.
Dodala je da je problem što mnogi portali koji nemaju rubriku kultura konkurišu za sufinansiranje medijskih sadržaja u toj oblasti.
Kako je navela, istraživanje je pokazalo da više od 56 odsto ovih projekata uopšte ne spada u kulturni sadržaj, već su to opšte, društvene teme. Kulturnom baštinom se bavi 13.4 odsto, dok je 8.3 odsto projekata potpuno nedefinisano.
Od sufinansiranih medijskih proizvoda iz kulture, 7.2 odsto je u kategoriji obrazovanja, 5.9 procenata čini aktuelna kulturna produkcija, 3.1 odsto multikulturalnost, 2.8 procenata manifestacije, dok su na poslednjem mestu filmsko stvaralaštvo – 1.1 odsto, vizuelno stvaralaštvo 0.8 odsto. Za 0.7 odsto projekata ne može da se utvrdi oblast, pokazuju rezultati istraživanja.
„Trendovi promašenih tema, neprofesionalnosti i kiča su potisnuli aktuelnu kulturnu produkciju, koja bi trebalo da bude noseća oblast u promociji i afirmaciji kulture i medija“, neki su od zaključaka iz devetomesečnog istraživanja.
"Pitala bih oba ministarstva da li uopšte gledaju portale kojima odobravaju novac jer ima mnogo kopi-pejst varijanti, istih tema. Ne može neko da tri godine ništa ne objavi, već samo kada dobiju novac", rekla je Tadić na panel diskusiji.
Bilo bi, kako je dodala, dobro da postoji ocena kvaliteta projekata, koja bi bila važna za odlučivanje o raspodeli sredstava na narednim konkursima.
Kulturni centar Kaleidoskop je zato u saradnji sa Centrom za održive zajednice realizovao pet interaktivnih podsajtova sa statističkim podacima, koji obuhvataju kompletnu analizu od 2015. do 2022. godine: ukupna izdvajanja, broj projekata, podelu na oblasti i podoblasti, izdvojen novac iz svih organa vlasti sa brojem podržanih projekata, medije koji su podržani, ali i podnosioce kojima su odobrena sredstva.
Posebno su, kako je dodala, obrađeni i medijski projekti dva javna konkursa za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja koji promovišu i afirmišu teme iz oblasti kulture u 2021. i 2022. godini. Ove konkurse je raspisalo Ministarstvo kulture i informisanja, a konkurs je prelaskom Sektora za informisanje u Ministarstvo za informisanje i telekomunikacije od ove godine ukinut.
Interaktivni prikazi, kako su rekli iz Kulturnog centra Kaleidoskop, biće dobar alat novinarima, ali i studentima novinarstva, predstavnicima Ministarstva za informisanje i telekomunikacije koji se dalje budu bavili ovom temom, jer ostaju kao trajna kategorija na portalu magazina Kaleidoskop media i mogu se pretraživati po različitim kategorijama.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.