Naslovna  |  Aktuelno  |  UNS vesti  |  Odbor za kulturu i informisanje odbio kao neosnovane komentare UNS-a na Predlog izveštaja za sedam predlagača kandidata za članove Saveta REM-a
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

UNS vesti

13. 07. 2025.

Izvor: UNS

Odbor za kulturu i informisanje odbio kao neosnovane komentare UNS-a na Predlog izveštaja za sedam predlagača kandidata za članove Saveta REM-a

Udruženje novinara Srbije (UNS) dobilo je odgovor Odbora za kulturu i informisanje na komentare UNS-a u vezi sa Predlogom izveštaja za sedam grupacija o predlozima kandidata za člana Saveta Regulatornog tela za elektronske medije. Odgovor prenosimo u celosti.

Poštovani,

Veoma smo zahvalni na dostavljenim komentarima i Vašim naporima da proces izbora članova Saveta Regulatornog tela za elektronske medije učinite dodatno inkluzivnijim. S tim u vezi, podsećamo Vas da je tačka Dnevnog reda na 16. sednici Odbora glasila: „Razmatranje podnetih prigovora na listu kandidata i listu organizacija za članove Saveta Regulatora“ a da za pet od šest kandidata koji su osporeni u Vašem dopisu, nije podnet nijedan prigovor.  

Povodom komentara koje ste nam u ime Udruženja novinara Srbije dostavili, a koja se odnose na dostavljeni Predlog izveštaja za sedam grupacija o primljenim predlozima kandidata za člana Saveta Regulatornog tela za elektronske medije, obaveštavamo Vas o sledećem:

1. za kandidata Snežanu Miljković mišljenja smo da je prigovor neosnovan. Naime, u vašim komentarima uopšteno navodite da ovaj kandidat ne ispunjava uslove iz člana 10. stav 3. Zakona o elektronskim medijima, odnosno da se ne može smatrati stručnjakom iz nadležnosti Regulatora. Detaljnim uvidom u dostavljenu dokumentaciju predloženog kandidata, utvrdili smo da je za Snežanu Miljković dostavljena potpuna i uredna dokumentacija kojom se potvrđuje da je stručnjak u smislu člana 10. stav 3. tačka 2) Zakona. Za osporenog kandidata dostavljena je, između ostalog, sledeća dokumentacija: dokaz o stečenom  visokom obrazovanju na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine i dokaz o radnom iskustvu u trajanju od 10 godina na TV Hram.

2. za kandidata Mevljuda Dudića mišljenja smo da je prigovor neosnovan. U vašim komentarima navodite da kandidat predaje predmete Da va na osnovu čega osporavate ugled u javnosti ovog kandidata. Detaljnim uvidom u dokumentaciju navedeno je da je kandidat profesor komunikologije na Univerzitetu u Novom Pazaru. Takođe, za kandidata je dostavljena potpuna dokumentacija propisana članom 10. Zakona o elektronskim medijima i to:

1) dokaz o stečenom  visokom obrazovanju na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,  

2) dokaz o radnom iskustvu u trajanju  više od 10 godina, odnosno od 1996. godine u mediju Glas Islama.

3. za kandidata Sumeju Smailagić  mišljenja smo da je prigovor neosnovan s obzirom da se navodi da nema radno iskustvo u trajanju od 10 godina. U prijavi ovlašćenog predlagača dostavljena je potvrda da kandidat više od  deset godina učestvuje u radu lista Glas Islama i podlistova Softa i Talib.

4. za kandidata Ljumturije Ameti, mišljenja smo da je prigovor neosnovan, s obzirom na to da je za kandidata dostavljena potpuna i uredna dokumentacija u smislu člana 10. stav 2. Zakona. Između ostalog, dostavljena je i overena fotokopija diplome o stečenom visokom obrazovanju na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine.

5. za kandidata Muhedina Fijuljanina, mišljenja smo da je prigovor neosnovan. Naime, uvidom u celokupnu dokumentaciju, kao i predmetno rešenje na koje se pozivate u vašim komentarima, očigledno je da se radi o uglednom stručnjaku sa preko 30 godina radnog iskustva u medijima u smislu člana 10. stav 3. Zakona, kao i predstavniku bošnjačke nacionalne manjine. Predmetno rešenje Agencije za sprečavanje korupcije, kojim mu je izrečena mera javnog objavljivanja odluke o povredi Zakona o agenciji za borbu protiv korupcije, ni na koji način ne ukazuje na činjenicu da predloženi kandidat nema ugled u javnosti, te stoga je irelevantna za postupak koji je u toku pred Odborom za kulturu i informisanje.

6. za kandidata Miloša Garića, mišljenja smo da je prigovor neosnovan. Naime, u vašim komentarima navodite da je kandidat završio osnovne akademske studije u trajanju od najmanje 240 ESPB bodova za manje od 4 godine. S tim u vezi ukazujemo vam na činjenicu da Zakon o elektronskim medijima ne propisuje broj godina koje kandidat mora da studira kako bi ispunio uslov iz člana 10. stav 2. Zakona. Diploma osnovnih akademskih studija koju je predlagač dostavio za kandidata Miloša Garića potvrđuje da ovaj kandidat ima visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine. Šta više, dostavljena diploma ovog kandidata izjednačena je i sa osnovnim akademskim studijama drugog stepena (master akademske studije), u smislu Zakona o visokom obrazovanju. Činjenica da li je kandidat studirao tri, četiri ili npr. deset godina je irelevantna za ovaj postupak. Naime, učestala praksa na univerzitetima u Srbiji je ta da se studentima omogućava da upišu i više od 60 ESPB bodova u toku jedne akademske godine. Takođe, studentima koji se u toku studija prebacuju sa jednog studijskog programa, ili fakulteta na drugi, najčešće se priznaju određeni ispiti koji su srodni ili se preklapaju, te je i tako moguće završiti studije u roku kraćem od četiri godine.

Povodom primedbe da Miloš Garić nema najmanje 10 godina iskustva u elektronskim medijima, uvidom u celokupnu dokumentaciju koja je dostavljena za ovog kandidata utvrđeno je da predloženi kandidat ima najmanje 10 godina iskustva u elektronskim medijima u smislu člana 10. stav 3. Zakona, te da isunjava sve uslove da bi se smatrao stručnjakom iz nadležnosti Regulatora. Ukazujemo vam i na to da je o svemu ovome, kao i o ostalim navodima koje ste dostavili u vašim komentarima, bilo dosta reči na sastancima koji su održani pod pokroviteljstvom Delegacije Evropske unije u Srbiji, 25. i 28. juna 2025. godine i na 16. sednici Odbora za kulturu i informisanje, koja je započeta 1. i 2. jula 2025. godine, stoga mišljenja smo da nije celishodno u ovom trenutku ponovo otvarati pitanja oko kojih su se učesnici svih ovih skupova većinski usaglasili.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi