UNS vesti
13. 04. 2016.
Novinari veterani UNS-a o veteranima u medijima
Kakav je položaj starijih osoba u medijima, kako se medijska slika o njima prima u javnosti i kakvo se javno mnenje stvara o našim sugrađanima "trećeg doba" – bila je tema sastanka Kluba novinara veterana UNS-a u sredu, 13. aprila.
Povod za razgovor bili su rezultati ''Istraživanja o uticaju medijskog izveštavanja na percepciju javnosti o starim osobama u Srbiji'' koje su predstavili članovi autorskog tima Nataša Simeunović Bajić i Branka Otašević. Nosioci projekta su Gerontološko društvo Srbije, Udruženje penzionera Srbije i Fakultet za kulturu i medije, uz finansijsku podršku Ministarstva za kulturu i informisanje.
Kao veterani i u profesiji i u životu članovi Kluba izneli su mišljenje da je ova kategorija građana zastupljena u medijima nedovoljno, površno, pa i pogrešno, da ima predrasuda i stereotipa koji su ponekad i uvredljivi.
Starijim ljudima nedostaje prilika da se direktno oglase u medijima sa svojim životnim problemima, interesovanjima i znanjima. U sklonosti medija da stare tretiraju samo kao ''socijalne slučajeve'' čini se nepravda prema ukupnom potencijalu starijih generacija. Na njih se, kad odu u penziju, brzo zaboravlja u njihovim radnim kolektivima, kao i u strukovnim udruženjima, ne koristi se njihovo veliko stručno iskustvo koje bi se moglo primenjivati i prenositi mlađima.
Posebno je istaknuto da naročito na televiziji, na kojoj vlada kult mladosti i lepote, nema ni postora ni poštovanja za starije. Kao dobar pozitivan primer pomenuta je emisija RTV ''Dodati život godinama''.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.