Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  UNS vesti  |  REM: TV Pink u aprilu 512 puta prekršio zakon
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

UNS vesti

10. 07. 2019.

Autor: J. Pešić Izvor: UNS

REM: TV Pink u aprilu 512 puta prekršio zakon

Protiv televizije Pink, zbog 512 prekršaja Zakona o oglašavanju u aprilu ove godine, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) podnelo je Prekršajnom sudu zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka protiv televizije Pink navodi se da su u emisijama „Novo jutro“, „Zadruga“, „Premijera“, „DNK“ i „Amidži šou“ „neprimereno prikazivani proizvodi naročito krupnim kadrovima“, kao i da je u emisiji „Premijera“ bilo prikrivenog oglašavanja lista „Svet“, što je suprotno Zakonu o oglašavanju.

Televizija Pink, kako se navodi u zahtevu REM-a, emitovala je „blok oglasnih poruka bez najavne špice“, iako u Zakonu u oglašavanju stoji da TV oglašavanje i TV prodaja moraju biti lako prepoznatljivi i jasno i uočljivo zvukom, slikom ili prostorno odvojeni od ostalih programskih sadržaja.

Pink je u emisiji „Nacionalni dnevnik“ prekršio član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog filma i emisije vesti može prekinuti zbog emitovanja TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi REM u zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka.

REM navodi i da je Pink u aprilu prekršio član 35 stav jedan ovog Zakona prema kojem „u okviru jednog punog sata emitovanog programa komercijalnih pružalaca medijske usluge TV oglašavanje i TV prodaja ne mogu zauzimati više od 20 odsto vremena (12 minuta u jednom punom satu)“.

Suprotno članu 37 Zakona o oglašavanju, u emisijama Pinka „Magazin in“ i „Žikina šarenica“ emitovane su TV prodaje kao poseban programski sadržaja, navodi se u zahtev za pokretanje prekršajnog postupka REM-a protiv ove televizije.

U emisijama televizije Pink „Pinkove zvezdice“, „Promo“, „Kuća od srca“, „Trenutak iz sna“ i „Državni službenik“ „promotivno je upućivano na proizvod sponzora“, a u emisiji „Elif“ bila je „pokretna slika sponzora“,  što je suprotno Zakonu o oglašavanju, ističe REM.

Podsetimo, u martu REM je protiv televizije Pink podneo Prekršajnom sudu zahtev za pokretanje postupka, zbog 376 prekršaja Zakona o oglašavanju.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi