Naslovna  |  Desk  |  Akcija 2% za medije  |  Primer dobre prakse
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Akcija 2% za medije

08. 02. 2019.

Izvor: TV Regionalna-Novi Pazar

Primer dobre prakse

Nezavisno udruženje novinara Srbije označilo je Novi Pazar kao jedan od nekoliko gradova u Srbiji koji mogu poslužiti kao primjer dobre prakse za utvrđivanje javnog interesa građana, a kojim treba da se vode mediji u svom radu, tako da na taj način, javni interes treba da bude jedan od faktora za sufinansiranje medija. Tim povodom održana je debata u kojoj je, osim predstavnika medija i Grada, učestvovao i nevladin sektor.

Odlazak ljudi iz Sandžaka, mladi i njihove potrebe, planiranje porodice, unapređenje zdravstva, neke su od tema koje su na tribini prepoznate kao javni interes građana, a koji mora biti glavna prokupacija medija. Zastupljenost ovih tema u medijima i projektima biće jedna preporuka za dobijanje budžetskih serdstava u narednom periodu.

”Kad ustanovite ovako teme onda znate da je to interes građana, povećavate transparentnost u odlučivanju, odnosno ono za šta se to daje novac i treće olakšavate posao medijima. Oni će od sada u katalogu će imati teme koje su prioritetne, a koje nisu opšte već se tiču isključivo Novog Pazara “, kaže generalni sekretar Nezavisnog udruženja novinara Srbije, Svetozar Raković.

Grad Novi Pazar do sada je usvojio brojne preporuke NUNS -a, koje su uvrštene u nedavni konkurs za sufinasiranje medija.

”Od NUNS-a smo dobili pohvale da je konkurs bio potpuno profesionalan, da su neki sitni nedostaci iz prethodnog konkursa ispravljeni. Oni  koji nisu dobili sredstva se ljute i govore da je sve bilo loše i nakaradno.  Moram zbog javnosti da kažem da Sandžak TV nije konkurisala na prošlom konkursu za sufinansiranje od strane Grada. Na poslednjem konkursu je uzela učešće, ali projektom nije odgovorila na važna pitanja, nije predložila projekte koji se mogu finansirati tako da nezavisna komisija nije mogla da im dodijeli sredstva”, rekao je član Gradskog vijeća, Mirsad Jusufović.

On je naglasio da su članovi komisije za procjenu projekata bili predstavnici relevantnih medijskih udurženja, Slobodan Radičević, ispred medijskog udruženja kog čine UNS, NUNS, Nezavisno udruženje novinara Vojvodine, lokal press i Anem, zatim Zoran Marjanović ispred Uruženja radio stanica Srbije i Radoica Mali ispred Komneta.

Direktor Radio-televizije Novi Pazar, Denis Mavrić, rekao da na konkursu u Prijepolju, od prije par godina, Sandžak televizija nije bila čak ni registrovana u Agenciji za privredne registre, a konkurisala je.

”Činjenica koju ne možete da sakrijete jeste da je Sandžak TV, registrovana u APR mnogo kasnije od datuma koji je bio zadnji rok tokom konkursa u Prijepolju.  Čak mjesec dana posle,  ljudi su im ubacili naknadno dokumentaciju. Tamo je neko činio krivična djela.”, rekao je Mavrić.

NUNS je izabrao Novi Pazar za jedan od nekoliko gradova u kojima realizuje ovaj projekat za definisanje modela utvrđivanja javnog interesa, da bi bio primer dobre prakse za druge opštine i gradove u Srbiji.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi