Vesti
30. 11. 2012.
Medijska strategija na javnoj raspravi
Ministar kulture i informisanja Bratislav Petković najavio je da će medijska strategija do kraja decembra biti na javnoj raspravi, a da je rok za pripremu pet medijskih zakona do 31. marta 2013.
On je kazao da su medijski zakoni, među kojima su zakon o javnom informisanju, o elektronskim medijima, o javnim servisima i o vlasništvu u medijima, već u javnoj raspravi.
Komentari (1)
ostavi komentar30.11.
2012.
Medijska strategija na popravnoj javnoj raspravi
Pod izrazom "strategija", u smislu Oksfordskog recnika, podrazumeva se plan delovanja koji je osmisljen za postizanje dugorocnog ili opsteg cilja. Strategija razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji do 2016. godine doneta je 28. septembra 2011. godine, posle izrade medijske studije i siroke strucne i javne rasprave. Zato nije dobro sto se ova medijska strategija posle samo nesto vise od godinu dana menja. Cini se da se ni novom mediskom strategijom, u toku ekonomske krize, nece utvrditi realan plan delovanja za postizanje dugorocnog ili opsteg cilja, kao sto to nije ucinjeno ni vazecom medijskom strategijom. Jer, na primer, ne moze biti cilj strategija da utvrdi definiciju "javnog interesa" (a zasto ne "opsteg interesa") po kojoj "Javni interes predstavlja ostvarivanje prava javnosti da bude obaveštena" (videti deo III.1. vazece strategije).
OdgovoriU Medija centru je 7. juna 2012. godine predstavljen Prednacrt Zakona o elektronskim medijima (http://www.mc.rs/upload/documents/NAJAVE/2012/062012Prednacrt-Zakona-o-elektronskim-medijima.pdf).
Nacrte zakona o javnom informisanju, o javnim servisima i o vlasnistvu u medijima nisam nasao u elektronskim memorijama "Gugla". Gde su ti nacrti? O cemu se radi? Da li je ovo autenticna informacija ili zlonamerna dezinformacija?!