Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Kako mediji izveštavaju u kampanji i da li će izveštaj REM biti (ne)pristrasan
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

01. 12. 2023.

Autor: N1 Izvor: N1

Kako mediji izveštavaju u kampanji i da li će izveštaj REM biti (ne)pristrasan

Izveštavanje medija u kampanji nikako nije objektivno, rekao je bivši član Saveta REM-a Slobodan Cvejić navodeći da će i izveštaj REM o monitoringu medija tokom kampanje biti pristrasan. Nekadašnji državni sekretar za informisanje u Ministarstvu za kulturu i informisanje Aleksandar Gajović kaže da se mediji nisu preterano odvojili od onoga što su zastupali i pre raspisivanja izbora.

Cvejić koji je i profesor Katedre za sociologiju na Filozofskom fakultetu u Beogradu i potredsednik pokreta Srce rekao je da sa jedne strane imamo kontrolisane, vladi bliske medije i one koji se trude da budu objektivni, ali da je javni servis ključni problem u izveštavanju.

Pink izveštava neobjektivno, izbornu kampanju prati pristrasno, ne poziva druge opcije. N1 poziva druge opcije, napravljena je debata ali niko iz vladajuće koalicije nije želeo da učestvuje, naveo je Cvejić uz ocenu da je „bolno da neko dođe i kaže kako stvari stoje“.

Takođe, kako je naveo, dešavaju se krupne stvari u Srbiji koje na javnom servisu ne postoje ili

Metodologija je postavljena tako da će omogućiti pristrasno izveštavanje o tome kako su praćeni izbori.

Nećemo imati realnu sliku, imaćemo u jednom segmentu. Oni će ponovo da daju sliku – ukupni predizborni program. Nisu uključene sve televizije, a ubacili su nekoliko televizija bez nacionalne pokrivenost, N1 ima isključivo informativni format i miksate je sa sa ostalim koje imaju i zabavni program, objašnjava Cvejić.

„Veštački pokazuje kako postoji balans u izveštavanju i jedne i druge grupe televizija, a to je neistina“, naveo je on.

Gajovoć kaže da su mediji tokom predizborna kampanje ostali svom „konceptualnom sadržaju“, samo su određeni tonovi zaoštreni i profilisani.

„Postoji očiti jaz između medija levice i desnice i produbio se u pristrasnosti. Problem je negativna kampanja, manje se posvećuje pažnja programima“, imam blagi utisak da su dešavanja ii Skupštine prelila na medije.

Na pitanje da li se kaje zbog nekih izjava dok je bio na poziciji državnog sekretara 2018. a koje su se ticale pretnji i napada na novinare Gajović je kazao da se nikada nije pokjao zbog onoga što je govorio.

Na podsećanje da je tadašnjem predsedniku NDNV-Nedimu Sejdinoviću koji je dobio pretnje smrću rekao da je Sejdinović „čovek koji nema dobre namere“ pitao šta je loše u tome reći za nekoga da nema dobre namere.

Na pitanje da li vidi nešto sporno u slučaju paljenja kuće novinara Žig info Milana Jovanovića, Gajović je uzvratio pitanjem: „da li ste sigurni da je on novinar“.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi