Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Koalicija za slobodu medija: Da li MIT smatra da su predložene izmene Zakona o oglašavanju u skladu sa Medijskom Strategijom?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

16. 10. 2024.

Autor: Koalicija za slobodu medija Izvor: Koalicija za slobodu medija

Koalicija za slobodu medija: Da li MIT smatra da su predložene izmene Zakona o oglašavanju u skladu sa Medijskom Strategijom?

Koalicija za slobodu medija uputila je dopis resornom ministru Dejanu Ristiću, u petak 11. oktobra sa pitanjem da li je nacrt zakona o oglašavanju usklađen sa Medijskom strategijom.

Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine koje je nadležno za Zakon o oglašavanju je tokom diskusije na okruglom stolu iznelo stav da su zakonske odredbe apsolutno usklađene sa Medijskom strategijom, te da su se u tom pogledu konsultovali sa Ministarstvom informisanja i telekomunikacija.

Ipak, nakon izvršenog uvida u nacrt Zakona o oglašavanju primetili smo da ni po jednoj tački nije usklađen sa Strategijom razvoja sistema javnog informisanja u Republici Srbiji za period od 2020 do 2025. godine (Medijska strategija).

Ključne teme koje nisu usklađene, odnosno nema specifične razrade u izmenama i dopunama zakona su:

Mera 2.2 – Utvrđeni merljivi kriterijumi za određivanje pragova dozvoljene medijske koncentracije i rizika po medijski pluralizam, pored udela u gledanosti, slušanosti i tiražu,

Mera 2.3 – Smanjen i učinjen transparentnim uticaj države na medijskom tržištu, kako bi postojali jednaki tržišni uslovi za sve medije, s posebnim osvrtom na probleme u vezi sa oglašavanjem, organa javne vlasti i privrednih društava, kojima je država većinski vlasnik ili ih većinski finansira,

Mera 2.4 – Stvoreni ravnopravni uslovi na tržištu pružalaca i distributera audio-vizuelnih medijskih usluga,

Mera 2.5 – Stvoreno podsticajno okruženje za razvoj medijskog tržišta,

Mera 2.6 – Stvoreni uslovi da samoregulacija i koregulacija zažive u punom obimu” predviđa uspostavljen delotvoran sistem koregulacije unutar koga su jasno postavljene uloge organa javne vlasti (Ministarstvo kulture i informisanja i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija), regulatornih tela (REM) i učesnika na medijskom tržištu i

Mera 4.7 – Povećana medijska vidljivost i nediskriminatorno izveštavanje medija o ženama i osetljivim društvenim grupama.

Podsećamo da je dogovor postignut između predstavnika medijske zajednice, nekadašnje premijerke i predstavnika Ministarstva informisanja i telekomunikacija uz pokroviteljstvo OEBS, podrazumevao koordinaciju sa resornim ministarstvima u pogledu pitanja koja su bitna za implementaciju Medijske strategije.

Uprkos tome, medijska zajednica i predlozi u odnosu na proces izrade Zakona o oglašavanju su uporno ignorisani od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.

Zaključak je da mere i aktivnosti iz Medijske strategije koje se tiču oglašavanja nisu ispoštovane od strane Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.

Koaliciju za slobodu medija čine: Asocijacija medija, Asocijacija onlajn medija (AOM), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Poslovno udruženje Asocijacija lokalnih i nezavisnih medija „Lokal Pres“, Fondacija Slavko Ćuruvija i GS KUM Nezavisnost. 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi