Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Medijska pismenost kao obavezan predmet u školama
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

20. 11. 2013.

Izvor: Beta

Medijska pismenost kao obavezan predmet u školama

Medijska pismenost treba da bude obavezan predmet još od osnovnih škola, kako bi se pre svega mladi obrazovali da prate medije na kritički način, a ne da im slepo veruju, rečeno je danas u Novom Sadu na skupu u okviru projekta Medijske koalicije "Kampanja za medijsku pismenost".

 

Maja Vasić iz Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) kazala je da je dugoročni cilj Medijske koalicije da medijska pismenost bude poseban predmet u školama, a kratkoročni da postane deo pojedinih predmeta, kao što je maternji jezik.

Profesorica Fakulteta političkih nauka Snježana Milivojević podržala je takvu inicijativu Medijske koalicije i kazala da deca treba da se obrazuju od malih nogu o medijima.

"Razgovarajući o medijima razgovaramo o sudbini demokratije", kazala je ona i ocenila da se u Srbiji ne razgovara dovoljno na tu temu.

"U drugim zemljama tabloidi senzacionalizuju javni život i uvode koncept selebritizacije. Kod nas su se političari više ugledali na starlete i na estradu", kazala je Snježana Milivojević.

Ona je optužila tabloide da šire agresiju i militantan govor, što je posledica veoma teške nedavne prošlosti i urušavanja bilo kakvih standarda u javnom govoru.

"Tabloidi postoje svugde ali oni ne diktiraju standard u javnom govoru, što je kod nas slučaj", kazala je Snježana Milivojević.

Zamenik predsednika Upravnog odbora Saveta za štampu Petar Jeremić rekao je da je to telo do sada rešilo oko 60 žalbi i u polovini slučajeva je doneta odluka da je prekršen Kodeks novinara Srbije.

"Suočavamo se sa drastičnim primerima nepoznavanja novinarske etike, ali u poslednjih pola godine novinari i urednici počinju da se interesuju za Kodeks. To je veoma mali pomak, ali je ipak pomak", rekao je Jeremić.

Prema njegovim rečima, novinarske standarde najviše krše tabloidi, ali i one novine "koje smo možda doskora smatrali ozbiljnima".

"Tabloidi ne služe za informisanje građana, več da prenose poruke političara, ekonomskih moćnika i tako dalje", rekao je Jeremić.

Predstavnik ANEM-a Ivica Šmit ocenio je da tabloidi "zaglupljuju" korisnike medijskih sadržaja.

"Medijska pismenost je zbog toga od ključne važnosti kako bi se podigla svest kod građana i izgradio kritički odnos prema medijskim sadržajima", kazao je Šmit.

Projekat "Kampanja za medijsku pismenost" Medijska koalicija sprovodi uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Medijska koalicija je neformalno partnerstvo NUNS-a, UNS-a, NDNV-a, ANEM-a i Lokal presa.

Komentari (3)

ostavi komentar
sre

20.11.

2013.

č, dž,š... [neregistrovani] u 21:58

ч, џ, ш...

Pa evo, za početak pokušajte da prepišete komentar tako da slova ne budu "ošišana" u latiničnom pismu. U ćiriličnom izgleda još besmislenije.

Odgovori
sre

20.11.

2013.

č,dž,š... [neregistrovani] u 21:57

Re: č,dž,š...

Pa evo, za početak pokušajte da prepišete komentar tako da slova ne budu "ošišana" u latiničnom pismu. U ćiriličnom izgleda još besmislenije.

Odgovori
sre

20.11.

2013.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [neregistrovani] u 17:47

Sta je medijska pismenost?

Medijski arhiv Ebart objavio pocetkom decembra 2011. knjigu "O medijskoj pismenosti" Velimira Curgusa Kazimira u okviru projekta sirenja medijske pismenosti (http://www.mc.rs/o-medijskoj-pismenosti.2784.html). U njoj se izgleda moze naci odgovor na pitanje iz naslova.

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi