Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Bata i seka kao baka i deka
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

02. 12. 2013.

Autor: Branka Otašević Izvor: Politika

Bata i seka kao baka i deka

Da li je Aleksandar Tijanić, nesumnjivi glavni zaštitnik Javnog servisa prema spoljnjem svetu, bio to i za jedan broj pojedinaca unutar RTS-a? To mu je svojevremeno spočitavano zbog (navodnog) favorizovanja omiljenih mu „plavuša”, veoma velikih plata za mali broj odabranih urednika i voditelja, autoritarnosti u rukovođenju po principu „u sve se meša”, to jest samo on odlučuje...

Za života, umeo je od svih prigovora vešto da brani i kuću i sebe. Kad je umro, kako dolikuje običaju, o pokojniku se govorilo sve najlepše – i spolja i iznutra. Ali, uskoro prolazi onih četrdeset dana... Počinju nove priče.

Ispostavlja se da novac iz budžeta ne može da stigne pre proleća. Finansijska neizvesnost time se produžava praktično u nedogled... što od RTS-a čini brod koji se opasno ljulja. Najave da ga napuštaju neki poznati novinari mogle bi da slute i na potonuće. No, javnost kao da više interesuje sudbina pojedinih ličnosti iz RTS-a nego sudbina samog Javnog servisa.

Neke TV zvezde iz Takovske 10 priznaju da se spremaju za izlazak na medijsko tržište. Zbog novih profesionalnih izazova, kažu najčešće, jer novčane ponude (i zahteve) nije pristojno isticati. To bi moglo da znači da vodeći voditelji na RTS-u i nisu bog zna kako dobro plaćeni. Neki od njih su se, valjda upravo zbog nedovoljnih redovnih zarada, upustili i u poslove reklamiranja. Pa će tako ona lica koja ujutru prva ugledate na svom televizoru kasnije u reklamnim TV i radio blokovima da vam preporučuju razne fine stvari: čajeve za zdravlje cele porodice, privatnu kliniku za porodično medicinsko zbrinjavanje, stanove za udoban porodični život... Da li kao direktor Tijanić za takav njihov angažman nije znao (što je manje verovatno) ili je (i sam „siromašni novinar”) imao razumevanja zato što nije mogao da ih plati koliko je smatrao da vrede.

Uzgred, zakonom nije zabranjeno – ali Novinarskim kodeksom valjda jeste – da se novinari informativnih redakcija, dakle oni koji javnost treba da obaveštavaju (blagovremeno, tačno, potpuno), bave reklamiranjem koje je samo po sebi čist vid propagande.

Glumcima je esnaf davno dozvolio (i oprostio) igranje u TV reklamama. Ponovo su na ekranu životni saputnici Dravić–Nikolić da gledaocima gustiraju zajedničko ispijanje kafice i bivši supružnici Sofrenović–Mićanović da u banci zajedno uzimaju povoljan kredit. Dramski i filmski umetnici, posebno popularni zbog učešća i u TV serijama, reklamiraju još i supermarkete, banje, igre na sreću, dušeke, voćne sokove...

Sve je to u redu kad im je ta mini uloga prikladna, kad je valjano napisana i izvedena. Tu oni najveći, kojima više slave ne treba i koji ugled više ne mogu izgubiti, nastupaju bez imalo sujete i samouvereno. Na primer, Bata i Seka, kao Baka i Deka. Živojinović je preuzeo na sebe da deli iskustvo s postarijim muškarcima kao sa sapatnicima koje muči prostata, a Sablićeva da savetuje nane i pramajke koji će deterdžent najviše prijati njihovoj unučadi. Sve u svoje vreme!

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi