Vesti
15. 01. 2014.
Novi medijski zakoni uprkos protivljenju struke
Vladine reklame, definisanje profesije “novinar”, finansiranje domaće proizvodnje igranog i dokumentarnog programa, kazne, postavljenost Agencije za regulaciju, stanje javnog servisa Makedonske radio televizije, ostaju glavne primedbe na nove medijske zakone koje je usvojilo makedonsko Sobranje bez prisustva poslanika opozicije.
Sporno je i to što se zakoni donose onakvi kakve ih je predložila Vlada, a da će se naknadno amandmanima ubacivati dogovorene izmene. Makedonski institut za medije stoji na stavu da je protiv bilo kakvog zakona za medije, jer oni ne rešavaju ključne probleme novinara, kaže direktorica Biljana Petkovska:
"Zakoni ne rešavaju ključne probleme medija, a to su pre svega reklamiranje političkih partija u vreme izbora, kao i mogućnost da se mediji i dalje javljaju u ulozi donatora partija.
Drugo pitanje je državno reklamiranje i činjenica da je vlada oglašivač broj jedan u radiodufuznim medijima.
Problem ostaju i ekonomska i socijalna prava novinara, jer se zakon o radnim odnosima ne sprovodi u celini, a ne postoji ni saglasnost o postizanju kolektivnog dogovora", kaže Petkovska.
Nesuglasice o medijskim zakonima traju od početka godine, održani su mnogi protesti novinara, bojkotovane su debate kada su se organizovale, a i međunarodne organizacije, naročito OEBS, imale su mnogo primedaba na njihov sadržaj.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.