Vesti
12. 02. 2014.
Internet kao glavni izvor informacija
Školski pristup poslovanju jedne kompanije ukazuje da je brend njeno najvažnije sredstvo. Ali brendovi nikada nisu bili ugroženiji nego danas.
Razlog je jednostavan: potrošači su izuzetno dobro informisani i veća je verovatnoća da će doneti zaključak o pravoj vrednosti proizvoda na osnovu onoga što pročitaju na internetu, nego da se oslanjaju na prethodna iskustva ili marketinšku kampanju.
Ovo je tema na kojoj je zasnovana knjiga "Apsolutna vrednost" Itamara Simonsona, profesora marketinga na Univerzitetu Stanford, i Emanuela Rozena, bivšeg izvršnog programera. Oni ukazuju na to da je, istorijski, uspon brendova bio zasnovan na okruženju siromašnom informacijama. To je okruženje u kome je potrošač morao da se oslanja na informacije plasirane u reklamama, ali i na pređašnje iskustvo.
Ono što je zaista oslabilo ovako stečenu moć brendova je internet koji je potrošačima dao pristup stručnim mišljenjima i detaljnim podacima o proizvodu - istraživanja u kojima mogu pročitati performanse ili karakteristike proizvoda koji žele da kupe.
Nedavno istraživanje koje je sprovela kuća PriceWaterhouseCoopers pokazalo je da čak osamdeset odsto potrošača u Americi informacije o proizvodu potraži na internetu pre nego što odu u kupovinu.
Takođe, u velikoj meri potrošači se oslanjaju i na kritike drugih kupaca.
Takođe, rast popularnosti društvenih mreža ubrzava ovaj trend: nepoznat proizvod može postati predmet podsmeha za samo nekoliko sati.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.