Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Naručena cenzura?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

04. 03. 2014.

Autor: Danko Smukov Izvor: Danas

Naručena cenzura?

Kao što je protest Delta holdinga išao naruku naprednjacima, tako je i Javni servis, odbijanjem spota LDP, u stvari svesrdno potpomogao stranku Čedomira Jovanovića.

Sam reklamni prilog, pre svega, nije ništa posebno. Ma kako da je, međutim, umešno osmišljen i napravljen, ovaj spot ni u kom slučaju ne bi doprineo promociji liberala u onoj meri u kojoj će to učiniti neplaćeni PR izazvan čitavom lakrdijom.

Sličnom strategijom se, veoma uspešno, poslužio i Nenad Čanak u toku izborne kampanje 2012. U slučaju LDP je situacija, ipak, malo providnija: U svom saopštenju liberali vatreno kritikuju odluku RTS, dajući nekakav odgovor na obrazloženje „TV Bastilje“. Samo obrazloženje Javnog servisa - bar u formi odabranih citata - nije, međutim, priloženo. Izgleda da nigde zapravo i nije objavljeno. 

Ne postoji nikakav zakonski osnov po kome bi pomenuti spot mogao da bude zabranjen, odnosno odbijen za emitovanje. Sakrivanjem obrazloženja RTS stiče se, međutim, utisak da je i LDP na neki način umešana u čitavu stvar.

Ostalo je, isto tako, nejasno zbog čega pomenuti spot nije odmah emitovan i na drugim televizijama. Ja sam ga, u svakom slučaju, pronašao tek na internetu, iako svesrdno pokušavam da ispratim televizijsko oglašavanje stranaka.

Naravno da je nemoguće ovako nešto isterati na čistac, niti će se, iskreno verujem, bilo ko time baviti. Ukoliko LDP, s druge strane, ne tuži rukovodstvo RTS zbog očigledne „diskriminacije“, gotovo je sigurno da u pitanju nisu čista posla.

Stiče se utisak da u svom propagiranju transparentne, građanski uređene države, liberali ne treba da posežu za ovakvim manipulacijama (u slučaju da se, naravno, zaista o tome i radi). Prelazak cenzusa i puki opstanak na političkoj sceni izgleda da ipak predstavljaju prioritet broj jedan.

Autor je stručnjak za tržišne komunikacije

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi