Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Šta je internet doneo novinarstvu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

29. 04. 2014.

Izvor: Tanjug, B92

Šta je internet doneo novinarstvu

Promene koje su usledile posle pojave interneta i potom mobilnih telefona, naročito smart, stvorile su potpuno drugačiji medijski ambijen, kaže Branka Đukić.

Direktorka Tanjuga ističe da su te promene medijima a naročito novinskim agencijama otvorile prostor za neslućeno ambiciozne projekte.

Ona navodi da brza, kratka informacija u realnom vremenu predstavljaju tačku na kojoj se susreću novinske agencije i informacione tehnologije, jer agencije poseduju sadržaj bez kojih ove druge ne mogu.

Učestvujući na regionalnoj konferenciji "Telekom Arena 2014." u Cavtatu, Đukićeva je naglasila da, imajući sve to u vidu, potpuno jasno da ono što rade novinske agencije u zemljama našeg regiona, uključujući Srbiju, pripada prošlosti, te da malo ko razume o kakvom potencjalno moćnom biznisu je reč. 

Ona tvrdi da je Tanjug jedina nacionalna agencija u regionu koja ima videoprodukciju, svoje servise na smart-telefonima i dodaje da je to ništa u odnosu na ono što bi agencija mogla da radi s obzirom da poseduje najsavremeniju digitalnu opremu i tehniku, kompatibilnu sa standardima vodećih elektronskih medija. 

Branka Đukić je istakla podatke o korišćenju medija u Srbiji istraživanja "Ipsos Stratedžik marketinga", prema kojem je internet 2012. godine koristilo 45 odsto populacije i da istovremeno opada gledanost televizija sa 87 odsto 2010. godine, na 77 odsto pre dve godine. 

U tom periodu trend rasta beleži korišćenje društvenih mreža, navela je ona prenoseći podatak da 68 odsto internet korisnika ima profil na Fejsbuku.

Sve veći broj ljudi u svetu ima tablet računare na kojima čitaju vesti svaki dan, rekla je direktorka Tanjuga konstatujući da nikada nije bilo više platformi za vesti. 

Ona smatra da nikad "građansko novinarstvo" neće ugroziti profesionalne medije, čija su prednost stručnost i selekcija, jer profesionalni mediji ne emituju sve što se opazi u svetu oko nas, već je posao da skrenu pažnju javnosti na zaista bitne informacije. 

"Ono ključno što našu prednost čini netaknutom jeste odgovornost. Mediji žive od informacija, ne smeju se igrati sa onim od čega žive, jer na kredibilitetu i poudzanosti opstaju", rekla je direktorka Tanjuga i dodala da svi ostali mogu da podele sa javnošću šta god - i neistinu, i poluistinu i nebitne stvari. 

Zamenik predsednika bugarske kompanije "Balkan advajzori kompani" Petar Atanasov ocenio je da je partnerstvo medija i telekoma u ovom novom dobu logično patnerstvo, jer telekomu treba sadržaj. 

Branimir Brkljač, vlasnik kompanije "Mokrin haus - haus of ideas" ukazao je na promene u svetu marketinga, rekavši da su nove tehnologije promenile sve. 

Prema njegovim rečima marketing je prestao da bude samo prodaja, već je brend postao priča.Jedini marketing, usled porasta značaja socijalnih mreža, je sada u realnom vremenu, i to obraćanjem pojedincu, a ne kao ranije većim potencijalnim ciljnim grupama.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi