Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  DS i LDP na spotove potrošile manje nego 2012.
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

17. 05. 2014.

Autor: D. Spalović Izvor: Politika

DS i LDP na spotove potrošile manje nego 2012.

Uprkos najavama partijskih lidera da će biti štedljive, stranke su za predizborne poruke na televiziji, radiju i internetu potrošile ove godine oko pola milijardi dinara više nego 2012. Na medijsko predstavljanje za izbore 16. marta partije i koalicije su izdvojile oko 1,5 milijardi dinara, a pre dve godine oko milijardu. Svoje obećanje da će imati manje budžete održale su samo dve partije.

Liberalno demokratska partija je u 45-dnevnoj kampanji potrošila 135 miliona dinara, što je za 65 miliona manje nego 2012. godine, dok je DS pre dve godine potrošio oko 207 miliona dinara, što je čak četiri puta više novca nego ove godine. Sve partije su najviše novca izdvojile za televizijske spotove, a nešto manje su zakupljivale termine, mahom na lokalnim televizijama.

Za izbore 16. marta politike partije su počele da koriste međunarodna iskustva, jer sve više novca izdvajaju za internet prezentaciju svojih programa. Za ovu vrstu kampanje najviše novca je izdvojila Demokratska stranka - 11.775.878 dinara, dok naprednjaci nisu za elektronsko predstavljanje programa utrošili nijedan dinar. Najviše novca za medijsko predstavljanje izdvojila je Srpska napredna stranka 678.285.210 dinara, što je dvostruko više nego pre dve godine.

Ova stranka je za bilbord kampanju širom Srbije iskoristila 67,5 miliona dinara, dok su za štampanje plakata izdvojili 12,5 miliona dinara. Za izradu drugih promotivnih materijala - blokova, olovaka, kapa, fascikli, upaljača, šolja i bedževa, naprednjaci su utrošili više od osam miliona dinara. Svoje izdatke u medijskoj kampanji takođe je udvostručila i koalicija oko Socijalističke partije Srbije, koja je pre dve godina izdvojila oko 122 miliona dinara. I u SPS-u najviše novca su dali za reklame na televizijama, a gotovo 27 miliona dinara su dali za zakup bilborda.

Da li zato što novaca za skupe kampanje više nemaju ili zašto što je neposredno pred izbore došlo do podele u stranci, DS je ove godine utrošio „svega” 57.681.131 dinara. Zanimljivo da je DS u medijskoj kampanji više novca izdvojio za štampanje letaka nego za bilborde. Nova demokratska stranka, koja je nastupila u koaliciji sa nekoliko partija, najviše se uzdala u medijsko predstavljanje nosioca liste bivšeg predsednika Srbije Borisa Tadića za šta je utrošila 111 miliona dinara.

Zanimljivo da ova koalicija za štampanje brošura nije utrošila ni dinar. Vladimir Goati, predsednik „Transparentnosti Srbija”, kaže da je predizborna kampanja bila izuzetno skupa i podseća da su partije pre tri godine zakonskim putem udvostručile iznos koji dobijaju iz republičke kase i dodaje da su po tome bez premca u Evropi.

„Postoji izvesna korelacija između plasmana partija na izborima i obima finansijskih sredstava utrošenih u kampanji. Raste popularnost stranaka sa većim ulaganjima, ali je pogrešno zaključiti da važi maksima što više para to više vlasti. Na opredeljenje utiče i harizma i popularnost lidera partija, a ne samo medijsko predstavljanje”, rekao je Goati.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi