Vesti
02. 06. 2014.
Veliki interpretatori
Kamerna muzika ređe se može čuti na talasima našeg radija – o Prvom programu nema smisla ni govoriti, budući da je umetnička muzika sa njegovog talasa proterana, izuzev što joj je dodeljena jedna noć u sedmici, kao i radnim danom pedesetpetominutna emisija „Susretanja” u kojoj obično ima više govora nego muzike.
Na Drugom programu ima kamerne muzike, ali kako urednice vole da govore, propraćena je opširnim govornim komentarima. Za razliku od Dugog, na Trećem programu ima kamerne muzike sa malo, ali sasvim dovoljno govora. Slučaj je hteo, da jednoga dana slušamo muziciranje dva renomirana svetska gudačka kvarteta. Najpre smo slušali gudački kvartet „Izai” iz Pariza, i to u emisiji „Vreme muzike” na Drugom programu. Urednica i voditeljka emisije, Maja Čolović- Vasić u svojim predugim intervencijama saopštila je valjda sve što je mogla naći na sajtu ovog ansambla i u knjižicama diskova, tako da smo od muzike čuli sve same fragmente dela Hajdna, Stravinskog i Debisija. „Vreme muzike” pretvorilo se u vreme govora i muzike!
Istoga dana uveče, na Trećem programu slušali smo u redovnoj seriji „Veliki interpretatori”, emisiju posvećenu gudačkom kvartetu „Takač” iz Budimpešte. Najpre smo čuli kratak informativni uvod o ovom gudačkom kvartetu, koji su osnovali studenti budimpeštanskog Konzervatorijuma „Franc List” 1975. godine, da bi odmah po formiranju, počeli da postižu uspehe i dobijaju priznanja na međunarodnim konkursima. Najpre su snimali za mađarsku diskografsku produkciju „Hungaroton”, pored ostalog sve kvartete Bartoka i Šumana. Zatim su snimali i za druge poznate evropske diskografske kuće. Potom smo čuli dela Luiša Freitaša Branka i Gudački kvartet br. 3, op. 67. Johanesa Bramsa u odličnoj interpretaciji ovog ansambla. Tako su ljubitelji kamerne muzike mogli u jednom danu na istom talasu, a na dva programa, slušati odabrane stranice iz partitura velikih majstora, i to u sjajnim izvođenjima.
Uzgred da kažemo kako smatramo da bi se u javnim emisijama, koje se izvode jednom mesečno u Studiju 6, pored različitih bendova i drugih uglavnom neobičnih sastava, mogao pojaviti i neki gudački kvartet, klavirski trio ili neki drugi klasični kamerni muzički ansambl. Nekad, u početnoj eri radiofonije često su kamerni ansambli muzicirali u studiju i popunjavali zamašni deo programa. Živo muziciranje u studiju, sa publikom ili bez nje, donekle razbija hermetičnost radio-programa. Naravno, zalažući se za „žive” muzičke emisije, nikako ne želimo odricanje od reprodukcije snimljenog zvuka. (Radio Beograd 2 i 3, 29. maj)
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.