Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  A sad reklame...
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

18. 06. 2014.

Autor: Mr Dušan Č. Jovanović Izvor: Politika

A sad reklame...

Uobičajena rečenica svakog TV voditelja glasi: „Dragi gledaoci, a sada reklame – ne menjajte kanal...“ Postoje dve vrste „te-ve manijaka“, u koje spada i pisac ovih redova, koji, naravno, dvojako reaguju na preporuku lika sa malih ekrana naših televizijskih prijemnika, što bi rekao, Radovan Treći.

Vaš TV hroničar deluje dvojako, ponekad promeni kanal, a pokatkad ostane na istom kanalu i gleda reklame. I šta ima da vidi? Malo dobrih reklama, ovde mislimo samo na ekonomski propagandni program domaće proizvodnje. Posetioci festivala „Reklamožder“, koji se jedanput godišnje održava u „Sava centru”, mogu da vide i najbolje svetske reklame i razliku stranih i domaćih reklama, a uporedna analiza onog što dolazi iz sveta i iz domaće produkcije, preteže u korist stranih. I gluplji od mene, a što nije teško, shvatiće zašto je tako.

U strane reklame se ulaže veći novac, koji mi hronično nemamo, a veća i kreativnost i rutina, što nama takođe nedostaje. Ove reči ispisuje jedan ubeđeni antiglobalista, tako da u njegovu pristrasnost, kada je poređenje stranog i domaćih sadržaja, ne treba sumnjati. A gledaoci novoustanovljenog kanala „Nova“, u segmentu koji obrađuje istorijat SFRJ, mogu da vide i reklame koje su se prikazivale u doba stare Jugoslavije. Da li je žal za mladost u pitanju ili se radi o nostalgiji, ali čini nam se da su te reklame bile zanimljivije. A šta je sa domaćim savremenim reklama, koje ovih dana gledamo, ako ne promenimo kanal. Na prste jedne ruke možemo da nabrojimo one koje su nam se svidele.

Prva je serijal u reklamiranju jedne kafe u kome Dragan Nikolić i životna mu saputnica Milena Dravić. Druga je ona koju tvori ekipa iz novosadskog „Državnog posla”, koja se takođe vezuje za reklamiranje kafe. Treća je u kojoj jedan srećan deda ispunjava sve želje svojoj unuci. Četvrta je u kojoj jedan snažni beli rotvajler gleda koketnu lepu pudlicu i skače na televizor i razbija ga u paramparčad, a banka koja naručilac reklame nudi kredit za novi televizor. A peta je... Nema je. Toliko o novim domaćim reklamama.

Mr Dušan Č. Jovanović, teatrolog

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi