Vesti
28. 10. 2014.
Romski jezik dobio medijsku šansu
Poslednjih dana na svim većim televizijama vrti se simpatična reklama u kojoj poznate ličnosti govore na romskom jeziku, uz slogan „Da se lepše razumemo".
Iza nje i istoimene kampanje stoji neprofitna organizacija „Romag", kako kaže izvršna direktorka Biljana Tasić, nastala da promoviše toleranciju prema osobama drugih nacija ili drugačijih političkih, verskih, seksualnih i drugih orijentacija. Među osnivačima „Romaga" su Jovan ćirilov i Dušan Bulić.
Entuzijazam se, u ovom slučaju, spojio s iskustvom u sektoru NVOa, a početni rezultati obećavaju. To ne čudi jer iza „Romaga" stoje ljudi s kredibilitetom. Biljana je diplomirala grčki jezik i književnost na beogradskom Filološkom fakultetu i ima više od deset godina iskustva u novinarstvu, piaru i radu s manjinama i ranjivim grupama, doprinos gospodina ćirilova srpskoj kulturi nemerljiv je, a Bulić ima više od 15 godina iskustva u kreiranju medija. Pisao je scenarije za neke od najuspešnijih TV serija, koautor je i scenarista „Večeri s Ivanom Ivanovićem".
Planiramo da nastavimo da promovišemo jednakost među svima, bez obzira na boju kože, poreklo, veru, naciju ili jezik koji govori, svako je vredan jednako kao i svi ljudi kaže Biljana.
Želimo da u kampanju uključimo još ljudi koji će doprineti tome da se lepše razumemo da bismo pokazali bogatstvo različitosti koje baštini naša zemlja. Utisak je da se u Srbiji, sem deklarativno, malo ko zalaže za stvarno poboljšanje položaja manjinskih zajednica. Poenta je u tome da svaki čovek uradi koliko može, bez obzira na to koliko drugi žele ili ne žele da pomognu kaže urednik u „Romagu" Dušan Bulić.
Prostor za delovanje videli smo u dosadašnjem rad nom prostoru medijima, to je nešto čime se sve troje na različite načine bavimo. Mediji imaju veliki uticaj na formiranje javnog mnjenja, mediji ljudima mogu menjati i usađivati stavove, i mediji su najbolji način da se utiče na svest ljudi, još ako u tome nema zloupotreba, dobija se rezultat pozitivan po sve strane.
Bitka za ravnopravnost među ljudima prvo treba da se dobije uz pomoć medija, a mislimo da smo na dobrom putu da pobedimo dodaje on. Kampanja „Da se lepše razumemo" s društvenih mreža dospela je i u mejnstrim medije, zahvaljujući dobroj poruci, sloganu i spotovima. Slogan je smislio Dušan Bulić, koncept Biljana Tasić i Dušan Bulić, a sama ideja je Biljanina.
Poseban začin mu je dao Ćirilov svojom podrškom. Ako nas je on podržao, znači da smo na odličnom putu priča Bulić. A da zaista smo na dobrom putu, potvrđuje i što su televizije s nacionalnom, regionalnom i gradskom frekvencijom uvidele značaj kampanje i emituju je. Jer, bitno je da se lepše razumemo dodaje Tasić.
Na pitanje hoće li, osim TV spota, biti i drugih oblika angažovanja i učestvuju li država i lokalna zajednica uopšte, Dušan Bulić odgovara da danas ništa ne može bez podrške s pravih mesta. Neke stvari ne zavise samo od nas, već i institucija i medija kaže Bulić. Novac je potreban uglavnom, ali s druge strane dobra ideja i malo dobre volje mogu da učine čudo. Ivana Vujanov
Na redu su promene u glavama ljudi
Planiramo da kampanja pređe granice naše zemlje naglašavaju Bulić i Tasić. Nadamo se da slede promene u glavama ljudi, prihvatanje. Ako se kampanja „primi" kod bar sto ljudi, uspeh je ogroman zaključio je Bulić. U spotu „Da se lepše razumemo" do sada su učestvovali princeza Jelisaveta Karađorđević, operska pevačica Nataša Tasić Knežević, savetnik predsednika Tomislava Nikolića Radoslav Pavlović, pisac Marko Vidojković, političar Dragan Đilas, publicista i voditelj Vanja Bulić...
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.