Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  O medijskim fondovima
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

22. 11. 2014.

Autor: Saša Mirković Izvor: Danas

O medijskim fondovima

Bio sam jedan od onih koji su intervjuisani prilikom pravljenja istraživanja za potrebe Studije izvodljivosti o mogućem novom medijskom fondu u Srbiji.

 

Sa velikim zanimanjem sam pročitao pomenutu studiju i zaključio da se izvedene preporuke i zaključci (koliko god da su surovo realni) neverovatno podudaraju sa onim što sam argumentovano zastupao godinama unazad - i kao predstavnik medijskog udruženja i sada kao predstavnik Ministarstva kulture i informisanja.

Promena funkcije i posla nije donela i promenu vizure zasnovane na dosadašnjem iskustvu i saradnji sa donatorima. Zato me nije iznenadila ideja da se moguće daleko svetlo na kraju tunela vidi kroz modalitet osnivanja medijskog fonda u kojem bi građani imali ključnu ulogu. Između ostalog i zato što ta ideja zapravo potvrđuje ispravnost stava o projektnom sufinansiranju medijskih sadržaja od javnog interesa koji je dobio potvrdu i kroz nedavno usvojeni Zakon o javnom informisanju i medijima.

Duboko verujem da bi pomenuta studija drugačije izgledala da je izrađena nakon usvajanja ovog zakona jer bi dala dodatnu potvrdu onima koji su zastupnici ideje o „medijima u službi građana“.

Za početak realizacije ove ideje (iza koje je ovoga puta prvi put stala država) potrebno je ispuniti određene preduslove poput izrade podzakonskih akata, okončanja privatizacije i edukacije republičkih, pokrajinskih i lokalnih vlasti o tome kako ubuduće valja raspoređivati novac poreskih obveznika u sferi javnog informisanja.

Finansiranje sadržaja kojim se promoviše javni interes bio bi kvalitativan iskorak i znak da se stvari kreću u dobrom smeru. On bi ohrabrio i građane da podrže medijske fondove i to bio još jedan dokaz da je moguće napraviti praktične i vidljive promene nabolje. Ohrabrio bi i sumnjičave donatore koji bi sigurno podržali one koji bi im dokazali da je tako nešto moguće sprovesti u praksi.

Zato sam ja optimista (za razliku od pisaca studije) i verujem da se to može sprovesti u delo očito ako postoji iskrena politička volja i želja medija, poreskih obveznika i građana da stvari u medijskoj sferi menjaju nabolje.

Taj put neće biti ni lak ni jednostavan - pre bih se složio da će biti trnovit, bremenit problemima i izazovima koje treba rešavati u hodu, ali sam siguran da on nema alternativu imajući u vidu trenutno stanje koje želimo da promenimo.

Tekst je nastao povodom Studije izvodljivosti o potrebi formiranja novog Medijskog fonda koju je uradio Media reform centar iz Niša, uz podršku Instituta za održive zajednice i USAID Srbija.

Autor je državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi