Vesti
29. 01. 2015.
Reklamiranje firmi samo sa potpisom
Novi Zakon o oglašavanju uvodi po prvi put deklaraciju koja obavezuje oglašivače da moraju da daju sve podatke o sebi, ali samo firme, a ne i fizička lica, rečeno je juče u Privrednoj komori Srbije (PKS).
U javnoj raspravi o novom Zakonu o oglašavanju u PKS, državni sekretar u Ministarstvu trgovine Vesna Kovač najavila da će Nacrt ovog zakona iduće nedelje biti predstavljen Evropskoj komisiji u Briselu, na bilateralnom skriningu, u okviru pregovora o zaštiti potrošača.
Ona je navela da je postojeći zakon iz 2005. donekle usklađen sa direktivama EU, jer su ugradene odredbe o uporednom oglašavanju duvanskih proizvoda, a sada predstoji dalja harmonizacija.
Prema rečima pomoćnika ministra trgovine Dušana Protića Srbija mora da u zakone ugrađuje sve relevantne direktive EU, a novi Zakon o elektronskim medijima je već uredio sektor koji se odnopsi na oglašavanje. On je istakao da je namera predlagača zakona da zaštite i oglašivače i potrošače i doprinesu uvođenju reda na ovo tržište.
Učesnici u raspravi predložili su da se oglašavanje na internetu ograniči samo na teritoriju Srbije, odnosno na proizvode i usluge koji se prodaju i kupuju samo u Srbiji, kao i da se Nacrtom što sada nije slučaj pojasni defmicija oglašivača, odnosno da li je to samo trgovac koji se oglašava ili i neko drugi.
Pojedinci su imali primedbu i zašto se oglašavanje na internetu advokata i još nekih profesija, preko sopstvenih sajtova, ne smatra reklamom.
Generalni direktor Srbijatransporta Goran Aleksić naveo je da se na sopstvenim internet stranicama oglašavaju neregistrovani prevoznici, koji uopšte nemaju dozvolu za obavljanje delatnosti, pa čak drže i međunarodne linije, čime se legalizuje oglašavanje u sivoj zoni.
Od predlagača zakona stiglo je međutim pojašnjenje da je prema Nacrtu, oglašavanje dozvoljeno isključivo ako je u pitanju zakonita poslovna aktivnost. I dodatak da se to ne odnosi na male oglase, kojim neko prodaje stari bicikli, ali je nezakonito reklamirati molerske radove.
Neki advokati su smatrali da je neodrživa odredba da se zabrane nepristojne reklame, jer je to u suprotnosti sa Ustavom, dodajući da zabranu ne može da izvrši inspekcija, već samo sud.
Predstavnici medija upozorili su da imaju problema sa PR tekstovima koji se odnose na društveno odgovorno poslovanje firmi, jer ne znaju da li treba da ih tretiraju kao reklamu ili ne, a imali su primedbu što je iz teksta izostavljeno radio oglašavanje.
Na skupu je ukazano da bi trebalo imati u vidu da će predstojeća digitalizacija televizije doneti velike promene u oglašavanju, pa se postavlja pitanje kako definisati oglašavanje na prekograničnim kanalima i kako davati dozvole za njih.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.