Vesti
13. 03. 2015.
Da se zna kuda idu pare iz budžeta
Tribina „Mediji i civilno društvo: Put do efikasnijih i transparentnijih lokalnih politika" juče je u Plavoj sali Skupštine grada okupila predstavnike lokalnih samouprava, civilnog sektora i medija i drugih zainteresovanih za njihove međusobne odnose na lokalnom nivou.
Povod je privođenje kraju izrade nacionalne strategije za stvaranje podsticajnog okruženja za razvoj civilnog društva i poziv građanima da aktivno učestvuju u procesu donošenja odluka, a oragnizator tribine je Centar za tranziciju i ljudska prva „Spektar".
U debati su učestvovali član Gradskog veća za privredu Goran Sečujski, predsednik opštine Sremski Karlovci Milenko Filipović, predsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Srbije Goran Papović, predsednica UG „Vojvođanka regionalna inicijativa" Marija Gajicki, predsednik Društva novinara Vojvodine Predrag Ćurčija, dok je moderatorka bila urednica u RTV-u Aleksandra Popović.
U kratkom predstavljanju učesnici su izneli viđenja o trenutnom stanju u trouglu politika-NVO-mediji, a nakon projekcije kraćeg filma, usledila je debata, u kojoj su predstavnici građanskog društva tražili veću transparentnost u dodeli novca iz lokalnih budžeta za projekte te je izneto i da je u 23 opštine u Vojvodini bilo nepravilnosti u takvim postupcima.
Takođe, ukazali su na to da ne mogu učestvovati u kreiranju javnih politika, odnosno da građani nisu dovoljno uključeni u donošenje odluka od opšteg interesa.
Goran Sečujski je rekao da su lokalna samouprava, civilni sektor i mediji partneri, i naveo da je Grad osnovao savete za poljoporivredu i za turizam, kao grane koje beleže rast, a najavio je da će do kraja marta biti konstituisan i savet za zaštitu potrošača u oblasti komunalnih usluga. On je dodao da su gradski konkursi javni, a rezultati dostupni javnosti i na internetu.
Takođe, najavio je za ponedeljak i raspisivanje gradskog konkursa za pomoć u zapošljavanju. S druge strane, Goran Papović je najavio pilotprojekat u Novom Sadu jedinstvenog registra prijava potrošača.
Predsednik DNV-a Pregrag Ćurčija pak ukazao je na to da su mediji zatvoreni za lokalne probleme, da zavise od konkursa i od odnosa na političkoj sceni. Po njemu, ako je i došlo do razvoja civilnog društva, ipak se nije promenio odnos politike prema medijima.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.