Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Mediji ustupaju sadržaj „Fejsbuku”
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

25. 03. 2015.

Autor: J. J. K. Izvor: Politika

Mediji ustupaju sadržaj „Fejsbuku”

Poslednjih meseci „Fejsbuk” pregovara sa najmanje šest medijskih kompanija o tome da se njihov sadržaj objavljuje na društvenoj mreži, bez potrebe da korisnici kliknu na link ka sajtu medija, otkriva „Njujork tajms”.

 

Sa 1,4 milijarde korisnika, „Fejsbuk” je postao ključni izvor saobraćaja za izdavače koji nastoje da dopru do publike prikovane za smartfone. Ustupanje sadržaja bi bila velika promena za novinske organizacije koje su navikle da čitaoce drže u sopstvenom ekosistemu i da o njima skupljaju vredne podatke, piše ugledni američki list koji je i uključen u ovaj aranžman, ali citira anonimne izvore, jer su takvi uslovi pregovora.

O ovoj ideji se priča od prošle jeseni, kada je „Fejsbuk” prvi put izneo ponudu američkim izdavačima. Novi format biće testiran narednih meseci, a neki od prvih partnera biće: „Njujork tajms”, „Bazfid” (buzzfeed.com) i „Nacionalna geografija”. Da bi uslovi bili što primamljiviji za izdavače, jedna od opcija je da im se dozvoli da zarade od oglasa koji bi bili plasirani pored njihovog sadržaja na „Fejsbuku”.

Novinski članci su trenutno na ovoj platformi prisutni putem linkova koji vode na sajt medija. Učitavanje traje oko osam sekundi, što je po mišljenju ljudi iz „Fejsbuka” predugo vreme kada su važne milisekunde pažnje čitalaca. Osim o direktnoj objavi tekstova, pregovora se i o tehničkim načinima da se ubrza učitavanje.

Edvard Kim, stručnjak za onlajn analitiku i distribuciju, kaže da u ovom aranžmanu ima još mnogo toga da se razradi da bi obe strane bile zadovoljne. Neke medijske kuće beleže pad poseta preko „Fejsbuka” možda zbog toga što ova kompanija daje prednost video-sadržaju, jer on više privlači oglašivače.

Medijske kuće isto kao i „Fejsbuk”, žele da obezbede korisnicima bolje iskustvo, ali nisu svi u istoj poziciji. Dok „Bazfid” otvoreno deli sadržaj, „Njujork tajms” ima model pretplate posle određenog broja pročitanih naslova na mesečnom nivou i to je sve veći udeo u prihodima kompanije. Moraće da izvaga prednost objave na „Fejsbuku” i prihoda od oglasa na društvenoj mreži u odnosu na gubitak klikova na sopstvenom sajtu.

U „Gardijanu” nisu mnogo zainteresovani za ovu varijantu. Neki su nezvanično predložili kolegama iz ostalih listova da izdavači treba da zajednički izdejstvuju najpovoljnije uslove za celu industriju i da zadrže kontrolu nad oglasnim segmentom.

Najveći britanski izdavač „Njuz UK”, vlasnik „Tajmsa” i „Sana”, u oktobru je kategorično odbacio mogućnost takvog dogovora. Obrazloženje je bilo da u tom slučaju mediji ne bi imali nikakve podatke ni o čitanosti ni o (onlajn) publici i da veliki igrači na to neće morati da pristanu, ali da srednji i mali verovatno hoće.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi