Vesti
15. 09. 2015.
Da mediji više vode računa o javnom interesu
Ministar kulture i informisanja Srbije Ivan Tasovac apelovao je danas na komercijalne medije da imaju viši stepen društvene odgovornosti prema javnom interesu u medijskim sadržajima koje proizvode i da vode računa da to gledaju i deca.
"U potpunosti svestan obaveza koji vlasnici komercijalnih medija imaju prema profitu, apelujem na uvođenje jednog višeg društvenog stepena odgovornosti. Apelujem, ne samo kao ministar, nego i kao roditelj. Mislite o deci i o tome kakve kulturne i ljudske vrednosti upoznaju kroz vaše medijske sadržaje. Mislite o deci i svojoj sopstvenoj, koju ste možda zaštititi od sadržaja koje sami kreirate, ali i o tuđoj, koja možda nemaju tu privilegiju", rekao je Tasovac otvarajući u Beogradu regionalnu konferencija o trendovima i medijima "Digital 2015".
On je istakao da osećaj odovornosti mora postati tačka konsenzusa države, svih aktera medijske scene i regulatornih i samoregulatornih tela.
"Svi mi zajedno glavni i odgovorni urednici, vlasnici njihovih medija, veliki oglašivači, Regulatorno telo za elektronske medije, Savet za štampu i Ministarstvo kulture i informisanja, imamo dužnost da striktno i bez izuzetka poštujemo i medijske zakone i profesionalne novinarske kodekse, kako bi svi građani, bez osećaja stida, mogli da se kroz medije informišu, obrazuju, i zašto da ne zabavljaju", rekao je srpski ministar kulture i informisanja.
Tasovac je rekao da povremeno ima osećaj da živimo u doba digitalne anarhije, kada situacija nije mnogo bolja ni u tradicionalnim medijima, što, kako je ocenio, za posledicu ima upadljiv gubitak poverenja javnosti u medijske sadržaje.
"Promene oko nas su toliko brze da ih teško prati i naše saznanje, a kamoli zakonska regulativa. Svakodnevno se sučavamo s novim izazovima, koji postaju jako često poligon za govor mržnje ili širenje dezinformacija, umesto da internet i nove tehnologije budu generator dostupnog znanja", rekao je ministar.
Kako je najavljeno, na današnjem skupu u hotelu "Metropol" u Beogradu telekomunikacioni, medijski i marketinški lideri iz regiona će razgovarati o najvećim izazovima s kojima se u tim oblastima suočava tržište regiona.
Komentari (2)
ostavi komentar16.09.
2015.
Interesi komercijalnih medijskih organizacija
OdgovoriSaglasan sam sa misljenjem ministra Tasovca da delatnost komercijalnih medijskih orgnizacija nije samo delatnost od komercijalnog interesa, vec i delatnost od javnog (opsteg) interesa.
Opste odredbe o javnom interesu propisane su u clanu 15. Zakona o javnom informisanju i medijima.
15.09.
2015.
Interesi komercijalnih medijskih organizacija
OdgovoriSaglasan sam sa misljenjem ministra Tasovca da delatnost komercijalnih medijskih orgnizacija nije samo delatnost od komercijalnog interesa, vec i delatnost od javnog (opsteg) interesa.
Da se podsetimo. Opste odredbe o javnom interesu iz clana 15. Zakona o javnom informisanju i medijima glase:
"Javni interes u oblasti javnog informisanja je:
1) istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje svih građana Republike Srbije;
2) istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje na maternjem jeziku građana Republike Srbije pripadnika nacionalnih manjina;
3) informisanje na srpskom jeziku pripadnika srpskog naroda koji žive van teritorije Republike Srbije;
4) očuvanje kulturnog identiteta srpskog naroda i nacionalnih manjina koje žive na teritoriji Republike Srbije;
5) informisanje inostrane javnosti na stranim jezicima kada je to od interesa za Republiku Srbiju;
6) informisanje osoba sa invaliditetom i drugih manjinskih grupa;
7) podrška proizvodnji medijskih sadržaja u cilju zaštite i razvoja ljudskih prava i demokratije, unapređivanja pravne i socijalne države, slobodnog razvoja ličnosti i zaštite dece i mladih, razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva, razvoja obrazovanja, uključujući i medijsku pismenost kao deo obrazovnog sistema, razvoja nauke, razvoja sporta i fizičke kulture i zaštite životne sredine i zdravlja ljudi;
8) unapređivanje medijskog i novinarskog profesionalizma.
Republika Srbija, autonomna pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave stara se o ostvarivanju javnog interesa podstičući raznovrsnost medijskih sadržaja, slobodu izražavanja ideja i mišljenja, slobodan razvoj nezavisnih i profesionalnih medija, što doprinosi zadovoljavanju potreba građana za informacijama i sadržajima iz svih oblasti života, bez diskriminacije."