Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Da mediji više vode računa o javnom interesu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

15. 09. 2015.

Izvor: Beta

Da mediji više vode računa o javnom interesu

Ministar kulture i informisanja Srbije Ivan Tasovac apelovao je danas na komercijalne medije da imaju viši stepen društvene odgovornosti prema javnom interesu u medijskim sadržajima koje proizvode i da vode računa da to gledaju i deca.

 

"U potpunosti svestan obaveza koji vlasnici komercijalnih medija imaju prema profitu, apelujem na uvođenje jednog višeg društvenog stepena odgovornosti. Apelujem, ne samo kao ministar, nego i kao roditelj. Mislite o deci i o tome kakve kulturne i ljudske vrednosti upoznaju kroz vaše medijske sadržaje. Mislite o deci i svojoj sopstvenoj, koju ste možda zaštititi od sadržaja koje sami kreirate, ali i o tuđoj, koja možda nemaju tu privilegiju", rekao je Tasovac otvarajući u Beogradu regionalnu konferencija o trendovima i medijima "Digital 2015".

On je istakao da osećaj odovornosti mora postati tačka konsenzusa države, svih aktera medijske scene i regulatornih i samoregulatornih tela.

"Svi mi zajedno glavni i odgovorni urednici, vlasnici njihovih medija, veliki oglašivači, Regulatorno telo za elektronske medije, Savet za štampu i Ministarstvo kulture i informisanja, imamo dužnost da striktno i bez izuzetka poštujemo i medijske zakone i profesionalne novinarske kodekse, kako bi svi građani, bez osećaja stida, mogli da se kroz medije informišu, obrazuju, i zašto da ne zabavljaju", rekao je srpski ministar kulture i informisanja.

Tasovac je rekao da povremeno ima osećaj da živimo u doba digitalne anarhije, kada situacija nije mnogo bolja ni u tradicionalnim medijima, što, kako je ocenio, za posledicu ima upadljiv gubitak poverenja javnosti u medijske sadržaje.

"Promene oko nas su toliko brze da ih teško prati i naše saznanje, a kamoli zakonska regulativa. Svakodnevno se sučavamo s novim izazovima, koji postaju jako često poligon za govor mržnje ili širenje dezinformacija, umesto da internet i nove tehnologije budu generator dostupnog znanja", rekao je ministar.

Kako je najavljeno, na današnjem skupu u hotelu "Metropol" u Beogradu telekomunikacioni, medijski i marketinški lideri iz regiona će razgovarati o najvećim izazovima s kojima se u tim oblastima suočava tržište regiona.

 

Komentari (2)

ostavi komentar
sre

16.09.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [neregistrovani] u 12:04

Interesi komercijalnih medijskih organizacija


Saglasan sam sa misljenjem ministra Tasovca da delatnost komercijalnih medijskih orgnizacija nije samo delatnost od komercijalnog interesa, vec i delatnost od javnog (opsteg) interesa.

Opste odredbe o javnom interesu propisane su u clanu 15. Zakona o javnom informisanju i medijima.

Odgovori
uto

15.09.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [neregistrovani] u 19:09

Interesi komercijalnih medijskih organizacija


Saglasan sam sa misljenjem ministra Tasovca da delatnost komercijalnih medijskih orgnizacija nije samo delatnost od komercijalnog interesa, vec i delatnost od javnog (opsteg) interesa.

Da se podsetimo. Opste odredbe o javnom interesu iz clana 15. Zakona o javnom informisanju i medijima glase:

"Javni interes u oblasti javnog informisanja je:

1) istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje svih građana Republike Srbije;

2) istinito, nepristrasno, pravovremeno i potpuno informisanje na maternjem jeziku građana Republike Srbije pripadnika nacionalnih manjina;

3) informisanje na srpskom jeziku pripadnika srpskog naroda koji žive van teritorije Republike Srbije;

4) očuvanje kulturnog identiteta srpskog naroda i nacionalnih manjina koje žive na teritoriji Republike Srbije;

5) informisanje inostrane javnosti na stranim jezicima kada je to od interesa za Republiku Srbiju;

6) informisanje osoba sa invaliditetom i drugih manjinskih grupa;

7) podrška proizvodnji medijskih sadržaja u cilju zaštite i razvoja ljudskih prava i demokratije, unapređivanja pravne i socijalne države, slobodnog razvoja ličnosti i zaštite dece i mladih, razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva, razvoja obrazovanja, uključujući i medijsku pismenost kao deo obrazovnog sistema, razvoja nauke, razvoja sporta i fizičke kulture i zaštite životne sredine i zdravlja ljudi;

8) unapređivanje medijskog i novinarskog profesionalizma.

Republika Srbija, autonomna pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave stara se o ostvarivanju javnog interesa podstičući raznovrsnost medijskih sadržaja, slobodu izražavanja ideja i mišljenja, slobodan razvoj nezavisnih i profesionalnih medija, što doprinosi zadovoljavanju potreba građana za informacijama i sadržajima iz svih oblasti života, bez diskriminacije."

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi