Vesti
10. 10. 2015.
Bi-Bi-Si: Gledaoci nam veruju, ne koštamo mnogo
Britanska vlada završava konsultacije o Bi-Bi-Si-ju u nastojanju da revidira finansiranje, veličinu i svrhu ovog medijskog servisa.
Bi-Bi-Si ističe da im gledaoci veruju, da su dobri za kreativni biznis i ne koštaju mnogo.
Bi-Bi-Si, koji ima niz servisa, uključujući i najgledaniji televizjski kanal i jedan od najposećenijih vebsajtova, snažno lobira protiv promena u poslovanju.
Međutim u tome su mu protivnici privatni televizijski konkurenti, štampani mediji i drugi koji smatraju da Bi-Bi-Si previše glomazan, levičarski i da istiskuje komercijalnu konkurenciju, piše portal Politiko.
Vladin “zeleni papir” koji je objavljen ovog leta, a kome je prethodio niz negativnih izveštaja iz štampe, nagoveštava se da bi ministri mogli da primoraju emitera da “suzi” servis, na primer produkcijom manje popularnih zabavnih sadržaja i da se fokusira na programe koje ne prave komercijalni kanali.
U zvaničnom obrazloženju na 100 strana, Bi-Bi-Si je izneo razloge protiv obuhvatnije reforme ukazavši da “pravi po nešto za svakoga i spaja zemlju, bavi se najrazličitijim temama od plesanja i kuvanja do klasične i pop muzike i sporta i pretvara ih u nacionalne dogadjaje.
“Taj aspekt univerzalnosti ne treba uzeti zdravo za gotovo,” navodi se u obrazloženju.
Prema istraživanju koje je za Bi-Bi-Si sproveo Kantar, 82 odsto britanskih domaćinstava kaže da ih Bi-Bi-Si dobro, invormiše, obrazuje i zabavlja, navodi ta kompanija.
Oni koji kritikuju Bi-Bi-Si, uključujući ministre u vladi, ukazuju da veliki izbor medija znači da je potreba za ovakvim servisom manja, dok Bi-Bi-Si tvrdi još postoji potreba za konzistentnim, univerzalno dostupnim, besplatnim javnim emiterom koji okuplja ljude na velikim dogadjajima i prati stvari koje novi medijski akteri ne prate.
U Bi-Bi-Si-ju kažu da je njegov udeo na televizijskom tržištu prepolovljen. Sa oko pet milijardi funti godišnjih prihoda, on sada ima oko 20 odsto ukupnog britanskog televizijskog tržišta, u odnosu na 40 odsto pre dve decenije.
BT i Skaj imaju prihode od 18.3 miljarde funti i 11.3 milijardi funti godišnje, znatno više nego Bi-Bi-Si.
Bi-Bi-Si ukazuje da je godišnja pretplata korisnike košta 40 penija dnevno po domaćinstvu. Emiter uz to obezbedjuje više servisa, a pretplata je porasla manje nego drugi kućni troškovi.
Vlada će svoje predloge objaviti iduće godine.

Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.