Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Bi-Bi-Si: Gledaoci nam veruju, ne koštamo mnogo
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

10. 10. 2015.

Izvor: Tanjug, B92, Cenzolovka

Bi-Bi-Si: Gledaoci nam veruju, ne koštamo mnogo

Britanska vlada završava konsultacije o Bi-Bi-Si-ju u nastojanju da revidira finansiranje, veličinu i svrhu ovog medijskog servisa.

Bi-Bi-Si ističe da im gledaoci veruju, da su dobri za kreativni biznis i ne koštaju mnogo.

Bi-Bi-Si, koji ima niz servisa, uključujući i najgledaniji televizjski kanal i jedan od najposećenijih vebsajtova, snažno lobira protiv promena u poslovanju.

Međutim u tome su mu protivnici privatni televizijski konkurenti, štampani mediji i drugi koji smatraju da Bi-Bi-Si previše glomazan, levičarski i da istiskuje komercijalnu konkurenciju, piše portal Politiko.

Vladin “zeleni papir” koji je objavljen ovog leta, a kome je prethodio niz negativnih izveštaja iz štampe, nagoveštava se da bi ministri mogli da primoraju emitera da “suzi” servis, na primer produkcijom manje popularnih zabavnih sadržaja i da se fokusira na programe koje ne prave komercijalni kanali.

U zvaničnom obrazloženju na 100 strana, Bi-Bi-Si je izneo razloge protiv obuhvatnije reforme ukazavši da “pravi po nešto za svakoga i spaja zemlju, bavi se najrazličitijim temama od plesanja i kuvanja do klasične i pop muzike i sporta i pretvara ih u nacionalne dogadjaje.

“Taj aspekt univerzalnosti ne treba uzeti zdravo za gotovo,” navodi se u obrazloženju.

Prema istraživanju koje je za Bi-Bi-Si sproveo Kantar, 82 odsto britanskih domaćinstava kaže da ih Bi-Bi-Si dobro, invormiše, obrazuje i zabavlja, navodi ta kompanija.

Oni koji kritikuju Bi-Bi-Si, uključujući ministre u vladi, ukazuju da veliki izbor medija znači da je potreba za ovakvim servisom manja, dok Bi-Bi-Si tvrdi još postoji potreba za konzistentnim, univerzalno dostupnim, besplatnim javnim emiterom koji okuplja ljude na velikim dogadjajima i prati stvari koje novi medijski akteri ne prate.

U Bi-Bi-Si-ju kažu da je njegov udeo na televizijskom tržištu prepolovljen. Sa oko pet milijardi funti godišnjih prihoda, on sada ima oko 20 odsto ukupnog britanskog televizijskog tržišta, u odnosu na 40 odsto pre dve decenije.

BT i Skaj imaju prihode od 18.3 miljarde funti i 11.3 milijardi funti godišnje, znatno više nego Bi-Bi-Si.

Bi-Bi-Si ukazuje da je godišnja pretplata korisnike košta 40 penija dnevno po domaćinstvu. Emiter uz to obezbedjuje više servisa, a pretplata je porasla manje nego drugi kućni troškovi.

Vlada će svoje predloge objaviti iduće godine.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi