Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Pink Srbija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 12. 2015.

Autor: Omer Karabeg Izvor: Danas

Pink Srbija

Kolika je moć televizije Pink u Srbiji razgovaraju Snježana Milivojević, profesorka Fakulteta političkih nauka u Beogradu, i Vukašin Obradović, predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije.

SNjEŽANA MILIVOJEVIĆ: Pink je ne samo danas, već je godinama najmoćniji medij u Srbiji i ponaša se kao veliki tranzicioni medijski pobednik.

VUKAŠIN OBRADOVIĆ: Danas je uticaj Pinka veći nego što je bio devedesetih godina, u vreme Miloševića. Već 6. oktobra nove vlasti došle su na noge Željku Mitroviću, vlasniku Pinka. Zbog toga im je Pink potreban kao saveznik, a ne kao protivnik.

MILIVOJEVIĆ: Činjenica je da je ovde svaka vlast uvek birala medije sa kojih će se oglašavati i da je sadašnja vlast izabrala Pink za svoj privatni javni servis. Ali ja to vidim kao deo jednog šireg procesa koji se dešava sa ovdašnjim medijima i koji je počeo donošenjem novih medijskih zakona i procesom privatizacije medija. Desile su se neke ključne stvari - gašenje Tanjuga, kupovina Politike, temeljno redefinisanje medijske scene. To što se čitava država trese zbog toga što je došlo do rascepa u tom tabloidnom krugu - najbolji je dokaz koliko se čitava država tabloidizovala, a Pink je u centru toga. 

OBRADOVIĆ: Postoji deo javnosti koji misli da se Pink i Dragan Vučićević sami upuštaju u te avanture, jer ovo nije prvi put da se vode hajke i progoni na Pinku i u Informeru. Međutim, nastup gospodina Vučića na RTS-u uverio nas je da se sav taj izrežirani haos događa sa njegovim odobrenjem i uz njegovo znanje.

MILIVOJEVIĆ: Pink je i prošle godine bio apsolutno najveći poreski dužnik. Bio je prvi na listi velikih poreskih dužnika, a njegov dug je iznosio dve trećine ukupnog duga 377 drugih poreskih dužnika. Taj dug je bio reprogramiran, to je aktuelni ministar reprogramirao u trenutku kada prethodni dug nije bio vraćen i kada bi po automatizmu taj dug morao da se plati, a ne da se ponovo reprogramira. 

OBRADOVIĆ: Gospodin Mitrović je čovek koji nema nikakvu ideologiju i koji se bez ikakvog problema prilagođava svakom režimu. Zauzvrat, on uvećava svoje bogatstvo. 

MILIVOJEVIĆ: Pink je sada jedna vrlo bogata, solidna i obezbeđena kompanija u koju je uloženo mnogo različitih nečasnih karijera. Pink je jedna takva institucija. On je deo jednog burazerskog i klijentelističkog sistema koji, istina, može da se uruši, pa da onda i mediji, koji su njegov deo, izgube oslonac. To se i dešavalo sa nekim ovdašnjim medijima koji su izgledali vrlo stabilni. Meni se, međutim, čini da će se Pink održati, ne samo zbog toga što je blizak sa vlašću, nego i zbog toga što je duboko ukorenjen u ovo tabloidno i razoreno društvo, u čijem je stvaranju i sam učestvovao. 

OBRADOVIĆ: Pink će preživeti i nadživeti Vučića, jer je, kao što kaže gospođa Milivojević, postao deo političkog i parapolitičkog sistema Srbije. Pink više nije klasični medij, Pink je, kao i još neki mediji u Srbiji, preuzeo mesto društvenih institucija. Trebalo bi mnogo toga u Srbiji da se promeni, da se sruši taj klijentelistički sistem da bi opstanak Pinka bio doveden u pitanje. Ja ne vidim da će se to desiti u bliskoj budućnosti i zato verujem da će Pink i Željko Mitrović još dugo vremena biti konstanta, ne samo našeg medijskog sistema, već - i to je ono što je posebno opasno - i političke klime koja razara demokratsko društveno tkivo Srbije. Zato i kažem da će Pink i Željko Mitrović ostati na medijskom nebu i posle Aleksandra Vučića.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi