Vesti
23. 02. 2016.
Devet srednjih škola uspešno u kampanji medijske pismenosti
Učenicima i profesorima iz devet srednjih škola iz Srbije koji su učestvovali u pilot kampanji o medijskoj pismenosti uručena su u Beogradu priznanja za uspešno realizovane projekte u toj oblasti.
Kampanju "Ako imaš šta da kažeš - reci" koja je počela u septembru 2015. godine finansirala je EU u partnerstvu sa Ministarstvom kulture i informisanja.
Učenici i članovi školskih sekcija su uz pomoć profesora u okviru projekta pravili školske sajtove, modernizovali školske časopise i producirali filmove.
Šef Delegacije EU u Srbiji Majkl Davenport rekao je na svečanosti u Trećoj beogradskoj gimnaziji da je ubrzani razvoj nauke i tehnike, naročito u poslednjih deset godina ubrzao i medije, iz čega i proističe i obaveza svih da budu medijski pismeniji.
"Ovakva brzina i efikasnost tehnike koju koristimo promenila je i medije i medijske sadržaje, zato je i naša i naročito vaša obaveza da misleći na sebe i odluke koje donosimo, kao i stavove koje zauzimamo budemo medijski pismeni. Rekao bih medijski još pismeniji", istakao je Davenport.
Davenport je objasnio da je projekat počeo saradnjom sa tri škole - Trećom Beogradskom gimnazijom iz Beograda, Karlovačkom gimnazijom i Ekonomsko trgovinskom školom iz Paraćina.
"U kampanji koja je vođena od septembra do decembra uključilo se preko 40 škola, a šest škola danas prisutnih ovde iz Čačka, Novog Sada, Nove Varoši, Smederevske Palanke, Bečaja i Beograda... izradile su najbolje projekte. Počeli smo sa debatama sa učenicima, a danas završavamo kampanju sa devet različtih proizvoda, rezultata vašeg rada", naveo je Davenport.
Prema njegovim rečima, iako nije bilo predviđna nagrada za učešće u ovom projektu, učenici će biti nagrađeni.
"Nagrade će ipak biti. Vi i vaši profesori idete na ekskurziju na Dan Evrope tokom koje će te obići Ljubljanu, Beč, Bratislavu i Budimpeštu", rekao je Davenport najavljujući da će putovanje biti organizovano 9. maja.
Ministar kulture Ivan Tasovac ocenio je da danas umesto da mediji i internet i nove tehnologije budu generatori znanja koje je dostupno svima, "često postaju poligon za govor mržnje ili širenje dezinformacija".
"Povremeno imam osećaj da živimo u doba digitalne anarhije...Da bismo razumeli kontekst poruke i medijske sadržaje a odgovorno se odnosili prema sebi i drugima potrebno je da kontinurano radimo na širenju svojih medijskih znanja. To je i bio cilj ove pilot kampanje", naveo je ministar.
Tasovac je dodao da je pojam medijske pismenosti sadržan u više zakona. "Naša zajednička obaveza je da utičemo koliko god možemo na to da medijski sadržaji postanu pristojniji i pismeniji...Medijski obrazovana publika je jedan od najčvrščih uporišta svakog demokratskog društva", naglasio je Tasovac.
Istakao je da će medijski sadržaji postati zlatna tačka preseka između informisanja i kulture, onoga trenutka kada se "striktno" i bez izuzetka budu poštovali novinarski kodeksi i medijski zakoni.
"Odgovorna medijska scena mora postati konsenzus države, svih medijskih profesionalaca, regulatornih tela ali i korisnika medija", zaključio je Tasovac.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.