Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Mediji pred izbore: Odgovornost za prikrivenu promociju stranaka
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

05. 03. 2016.

Autor: Radoslavka Žigić Izvor: RTV

Mediji pred izbore: Odgovornost za prikrivenu promociju stranaka

Nakon odluke predsednika Srbije da raspiše (parlamentarne, pokrajinske i lokalne) izbore, građani će se narednih nekoliko meseci nalaziti pred nedoumicom za koga da glasaju.

To kome će ukazati poverenje na izborima zavisi od lične naklonosti pojedinaca, ali i od toga koliko će stranke koje predizborne programe nude ubedljivo i vešto birače uspeti da uvere u to da je platforma koju nude najbolja. U vreme izbora, stranke koje su na vlasti često zloupotrebljavaju medijski prostor, a mediji pribegavali tzv. prikrivenoj promociji stranaka u programu. RTV istražuje koji su najčešći vidovi prikrivene promocije stranaka.

Među čestim oblicima prikrivene promocije stranaka, tokom kampanje, nalaze se promotivni sadržaji emitovani na elektronskim medijima za koje nije jasno naglašeno da služe u promotivne svrhe.

Drugi oblik ove vrste zloupotrebe medija su izveštaji sa stranačkih okupljanja koje pripremaju same stranke, a mediji prenose u celosti, bez navedenog autora, čime javnost dovode u zabludu.

Treći i najčešće prisutan oblik prikrivene promocije partija je tzv. državni marketing, kaže dr Jovanka Matić iz Instituta za društvene nauke.

Kao čest primer državnog marketinga naša sagovornica navodi otvaranje fabrika, deonica puteva i drugih strateški važnih projekata kojima prisustvuju visoki republički, ili pokrajinski funkcioneri. Odgovornost za činjenicu da se ti sadržaji emituju je na medijima, kažu naši sagovornici.

U narednih mesec i po dana građani će imati priliku da odluče za koga da glasaju. U međuvremenu, na testu će biti, kako sami političari, tako i mediji koji treba da pokažu sa koliko profesionalizma su u stanju da kreiraju programske sadržaje namenjene, između ostalog i biračima.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi