Vesti
05. 03. 2016.
Mediji pred izbore: Odgovornost za prikrivenu promociju stranaka
Nakon odluke predsednika Srbije da raspiše (parlamentarne, pokrajinske i lokalne) izbore, građani će se narednih nekoliko meseci nalaziti pred nedoumicom za koga da glasaju.
Među čestim oblicima prikrivene promocije stranaka, tokom kampanje, nalaze se promotivni sadržaji emitovani na elektronskim medijima za koje nije jasno naglašeno da služe u promotivne svrhe.
Drugi oblik ove vrste zloupotrebe medija su izveštaji sa stranačkih okupljanja koje pripremaju same stranke, a mediji prenose u celosti, bez navedenog autora, čime javnost dovode u zabludu.
Treći i najčešće prisutan oblik prikrivene promocije partija je tzv. državni marketing, kaže dr Jovanka Matić iz Instituta za društvene nauke.
Kao čest primer državnog marketinga naša sagovornica navodi otvaranje fabrika, deonica puteva i drugih strateški važnih projekata kojima prisustvuju visoki republički, ili pokrajinski funkcioneri. Odgovornost za činjenicu da se ti sadržaji emituju je na medijima, kažu naši sagovornici.
U narednih mesec i po dana građani će imati priliku da odluče za koga da glasaju. U međuvremenu, na testu će biti, kako sami političari, tako i mediji koji treba da pokažu sa koliko profesionalizma su u stanju da kreiraju programske sadržaje namenjene, između ostalog i biračima.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.