Vesti
16. 04. 2016.
Direktan prenos mitinga SNS u glavnim informativnim emisijama
Novosadska novinarska škola tokom aktuelne predizborne kampanje po jedinstvenoj metodologiji prati informativne sadržaje 107 medija u Srbiji – nacionalnih, regionalnih i lokalnih; štampanih, elektronskih i onlajn.
O nepravilnostima u radu pojedinih medija tokom predizbornog perioda obaveštavamo stručnu i najširu javnost, a podnosimo i prigovore (samo)regulatornim telima za medije.
U ponedeljak, 11. aprila 2016. i u sredu 13. aprila 2016. uočili smo da je u okviru centralnih informativnih emisija dve kablovske TV-stanice došlo do direktnog uključenja u mitinge SNS u Kraljevu i Somboru, te da je to uključenje trajalo i do 53 minuta - daleko duže od prosečnog TV-priloga, pa i duže od redovnih izdanja nekih od tih informativnih emisija.
Ovo je naravno izazvalo i znatne (nenajavljene) promene u programskim šemama ovih medija – kablovske Zona plus iz Niša i kablovske TV Bečej iz Bečeja.
Ovo nažalost nisu jedini ovakvi slučajevi u tekućoj kampanji, i kao po pravilu ponavljaju se uključenja s mitinga SNS.
Takođe, zbog emitovanja pomenutih mitinga uočeno je pomeranje programskih šema i na televizijama: kablovska TV K::CN1, lokalna Niška TV, regionalna Belle amie i lokalna TV Plus iz Kruševca.
Direktan prenos tj. emitovanje političkih skupova uživo, bez novinarske/uredničke obrade je ništa drugo do ogoljena propaganda.
Takođe, ovakav izbor sadržaja vodi neravnopravnom tretiranju učesnika u izbornoj kampanji.
Jedini način da pomenuti mediji bar formalno uravnoteže svoje izveštavanje o aktuelnim izborima sada je da - pre nego što se kampanje završe - u istim terminima i u istom trajanju prenose mitinge svih drugih stranaka/koalicija koje učestvuju na ovim izborima.
Nažalost, osim što bi građani opet bili preplavljeni satima programa sa stranačkih skupova – što uopšte ne doprinosi njihovoj boljoj informisanosti – takav postupak vratio bi nas u situaciju ‘bitke zakupljenim terminima’, koju je Regulator za elektronske medije (REM) pokušao da izbegne donoseći Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje.Ukoliko se ispostavi da su pomenuta uključenja odnosno prikriveni prenosi mitinga jedne političke stranke bili plaćeni navedenim emiterima, tj. da se radi o komercijalnom oglašavanju – kakvo zakon ne dozvoljava unutar centralnih informativnih emisija – regulatorna tela i državni organi moraće da primene svoje nadležnosti.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.