Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Internet preuzima radnike štampanih medija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

09. 04. 2017.

Autor: N. D. Izvor: Dnevnik

SAD: Velika previranja u medijskoj industriji

Internet preuzima radnike štampanih medija

Više od polovine radnih mesta u štampanim medijima u SAD ukinuto je od 2001. godine, pokazuju nedavno objavljeni zvanični podaci, pri čemu je veliki deo tih gubitaka nadomešten zapošljavanjem u internet kompanijama.

Broj radnih mesta u američkim štampanim medijima pao je sa 412.000 iz januara 2001. godine na 174.000 u septembru 2016. godine, prema podacima Vladinog biroa za zapošljavanje, a prenosi agencija Frans pres.

U internet izdavaštvu i području medijskih portala, broj poslova porastao je pak sa 67.000 iz 2007. godine, prvoj godini za koju su u vladi raspolagali potrebnim podacima, na prošlogodišnjih 206.000.

Podaci potvrduju velika previranja u medijskoj industriji, gde je prelazak na digitalne medije nametnuo veliko rezanje troškova i talase otkaza u štampanim medijima.

Isti izveštaj pokazuje i da je broj kompanija u segmentu novinskog izdavaštva pao za 18 procenata, sa 9.310 iz 2001. godine na 7.623 u prošloj godini.

Broj portala koji se bave medijskim izdavaštvom i drugim aktivnostima na internetu skočio je međutim od 2007. godine za 150 procenata, na 13.924, pokazuje izveštaj. Podaci ukazuju i na pad broja radnih mesta u segmentu izdavanja časopisa, knjiga, kao i emitovanja radio programa, dok broj radnih mesta u televizijskoj industriji gotovo stagnira od 2001. godine.

Broj časopisa ili magazina dostigao je vrhunac 2008. godine, kada ih je bilo 9.232, ali se od tada beleži pad. U 2016. godini bilo ih je ukupno 7.566.

Komentari (1)

ostavi komentar
uto

11.04.

2017.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [neregistrovani] u 09:36

Prioritetni odgovor u novoj medijskoj strategiji

Sta ce radnici u sluzbi štampanih izdanja medija da rade u sluzbi elektronskih (internet) izdanja medija?

Odgovor na ovo pitanje treba da bude prioritet u novoj medijskoj strategiji.

P. S. - Nije u redu da o poskupljenju stampanog izdanja "Politike" za pet dinara (vise od 10%!) citaoci saznaju iz teksta drugog izvora (tekst:"Poskupela 'Politika').

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi